Ujedinjene Nacije započele „uličnu“ kampanju borbe protiv dezinformacija -čitaj- SLOBODE GOVORA
Ujedinjene nacije nastavljaju da sprovode svoju kampanju protiv „dezinformacija“ pod nazivom „Verified” (Provereno“ sa posterima koji su primećeni u metrou u Australiji , prema fotografijama dostavljenim Rebel News-u.
Kampanja je pokrenuta još 2020. godine i imala je za cilj da dopre do miliona ljudi širom sveta i na nekoliko jezika putem takozvanih „informacionih volontera“. Ovi volonteri će dobiti sadržaj za razotkrivanje u svojim zajednicama, a proverene informacije će biti objavljene na mreži i na tradicionalnim platformama.
Ezra Levant, koji je izvestio o prelasku kampanje u metro, rekao je: „Na osnovu onoga što znate, da li verujete, recimo, Ujedinjenim nacijama? Ne mogu ni da ispljunem pitanje bez smeha.
Ujedinjene nacije plaćaju oglase u vagonima australijskog metroa o tome da se ne veruje stvarima na mreži.
„Ne možemo ustupiti naše virtuelne prostore onima koji prodaju laži, strah i mržnju“, rekao je generalni sekretar UN Antonio Gutereš tokom pokretanja kampanje.
Generalni sekretar UN-a je ranije izrazio zabrinutost zbog navodnog porasta govora mržnje, diskriminacije i ksenofobije koji proističu iz pandemije i šire se na društvenim medijima.
Kampanja je u saradnji sa organizacijom za društvenu mobilizaciju Purpose, grupama civilnog društva, medijima i uticajnim na društvenim mrežama.
„Dobavljači dezinformacija stvaraju priče i glatki sadržaj koji popunjavaju praznine u informacijama u kojima nauka nema odgovora“, rekla je šefica komunikacija UN-a Melisa Fleming na virtuelnom pokretanju kampanje. „Oni nude obećanja o lekovima koji nemaju dokaze o koristi ili čak mogu biti štetni. Oni su pametni u korišćenju narativa koji se povezuju sa strahovima ljudi i apeluju na potrebu ljudi za odgovorima ili potrebu da se pronađe krivac.”
Ona je dodala: „Ljudi su gladni informacija kojima mogu da veruju i okreću se institucijama i naučnicima na načine koje do sada nismo videli.