Uređaji za ograničenje brzine biće ugrađeni u potpuno novim EU automobilima od sledećeg meseca
Od 6. jula, sva nova vozila koja se prodaju u Evropi – uključujući Veliku Britaniju – biće opremljena uređajem ograničenja brzine u skladu sa novim zakonskim zahtevima kako bi se povećala bezbednost na putevima.
Novi sistem pomoći za ograničenje brzine „postaće obavezan na novim automobilima 2022. godine, a koristi kameru okrenutu napred, postavljenu na automobil i satelitski navigacioni sistem vozila da bi identifikovao ograničenje brzine i, ako ga automobil prekoračuje, da ograniči protok goriva do motora dok vozilo ne dosegne graničnu brzinu“, rekao je britanski automobilski magazin Autokar.
Autotrader je dodao: „Uređaj za ograničenje brzine će slati haptička, audio i vizuelna upozorenja dok ne počnete da vozite unutar ograničenja brzine“.
Zvaničnici EU veruju da će uređaji ograničenja brzine povećati bezbednost na putevima uz smanjenje emisije izduvnih gasova.
Metju Ejveri, direktor istraživanja u Thatcham Research-u, rekao je britanskom listu Telegraph & Argus: „Mnogi vozači žele da ostanu bezbedni i voze u skladu sa zakonom, međutim prelazak sa jednog ograničenja brzine na drugo može biti teško i ometajuće. U tom pogledu, sistemi inteligentne pomoći u kontroli brzine pomažu ne samo da vozači budu bezbedni, već i da ne krše zakon”.
Pravila nisu retroaktivna, tako da će starija vozila i dalje moći da prelaze dozvoljenu brzinu. Možda je skoro nemoguće ugraditi tehnologiju u automobile napravljene pre nekoliko decenija.
Sa druge strane Atlantskog okeana, Bajdenova administracija je potpisala novi zakon koji zahteva od proizvođača automobila da opremaju nove automobile ovim uređajima počevši od 2026. godine.
Pod maskom „mera bezbednosti“, potez zapadnih vlada da stavi veću kontrolu nad vozilima privatnih građana je uvid u distopijsku budućnost koja je pred nama.