UZ POMOĆ NOVE glasovne veštačke inteligencije moći će da se hakuju bankovni računi
Jedan novinar koji pokriva tehnološke teme je nedavno otkrio da se softver za generisanje glasa na veštačkoj inteligenciji može koristiti za narušavanje sigurnosnih mera bankovnih računa. Softver je korišćen za replikovanje sintetičkog glasa koji je mogao pristupiti informacijama o računu, uključujući stanje i nedavne transakcije. Ovaj članak će raspravljati o opasnostima softvera za generisanje glasa na veštačkoj inteligenciji, kako se koristi i koje mere banke mogu preduzeti da spreče prevaru.
Opasnosti softvera za generisanje glasa na veštačkoj inteligenciji
Softver za generisanje glasa na veštačkoj inteligenciji može stvoriti sintetičke glasove koji mogu izgovoriti bilo koji tekst koji se unese u sajt. To stavlja svakoga u rizik, jer bi svako ko ima pristup snimku glasa mogao potencijalno koristiti softver za replikovanje nečijeg glasa i dobiti pristup osetljivim informacijama.
Joseph Cox, pisac tehnoloških tema za Vice, nedavno je testirao sigurnosne mere automatske linije za uslugu svoje banke koristeći snimak koji je napravio pomoću alata za kreiranje glasa na veštačkoj inteligenciji. U roku od nekoliko sekundi, dobio je pristup informacijama o svom računu, uključujući stanje i nedavne transakcije. Kasnije je istu stvar pokušao i sa računom u Lloyds banci, gde mu je prvi pokušaj propao, ali nakon što je softveru pročitao duže tekstove da bi poboljšao verodostojnost naglaska, ipak mu je uspelo da dobije pristup.
NOVA EPIZODA PODCASTA MARIO ZNA! NE PROPUSTITE
Kako radi softver za generisanje glasa na veštačkoj inteligenciji
Da bi se koristio softver za generisanje glasa na veštačkoj inteligenciji, osoba snimi nekoliko minuta govora i prenese ga na softver. Softver zatim stvara sintetički glas koji može izgovarati bilo koji tekst koji se unese u sajt. Softver je jednostavan za upotrebu i nema snažne zaštitne mehanizme za sprečavanje zloupotrebe.
Banke koriste tehnologiju za autentifikaciju glasa
Mnoge banke, uključujući Wells Fargo, TD Bank i Chase, koriste tehnologiju glasovne autentikacije kako bi korisnicima omogućili obavljanje bankarskih aktivnosti putem telefona, kao što su provera stanja računa i istorija transakcija i transfer novca. Lloyds Bank se hvali da je njen program Voice ID siguran i jedinstven za svaku osobu, analizirajući više od 100 karakteristika, ali izgleda da ne može razlikovati ljudske glasove od onih generisanih veštačkom inteligencijom.
Moguće posledice
Kako se alati veštačke inteligencije nastavljaju da se razvijaju i poboljšavaju brzim tempom, ono što sada deluje kao vrhunska mera autentikacije uskoro bi moglo postati veoma lako prekršiti. Rachel Tobac, CEO kompanije SocialProofSecurity, preporučuje organizacijama koje koriste glasovnu autentikaciju da što pre pređu na siguran metod verifikacije identiteta, poput višefaktorske autentikacije. Tehnologija generisanja glasa pomoću veštačke inteligencije omogućava ljudima da prekrše nečiji račun, a da nikada nisu interagirali sa tom osobom u stvarnom životu.