Vaš telefon vas zaista špijunira, a to koriste velike tehnološke kompanije
U novom izveštaju koji potvrđuje najgore sumnje mnogih ljudi, procurela marketinška prezentacija sugeriše da velike tehnološke kompanije koriste softver veštačke inteligencije da prisluškuju razgovore korisnika preko svojih uređaja.
Daily Mail izveštava da je procurila prezentacija marketinške kompanije Cox Media Group (CMG) koja detaljno opisuje kako softver kompanije „Active-Listening“ koristi AI za prikupljanje i analizu „podataka o namerama u realnom vremenu“ od potrošača slušajući njihove razgovore preko mikrofona na telefonima, laptopovima i kućnim gadžetima. Grupa reklamira Facebook, Google i Amazon kao klijente CMG-a, nagoveštavajući da bi ovi tehnološki giganti mogli da primene uslugu Active-Listening da ciljaju korisnike sa oglasima na osnovu onoga što kažu privatno.
Curenje, koje je prvi prijavio 404 Media, otvara prozor u praksu koju su tehnološke kompanije dugo poricale – korišćenje mikrofona uređaja za prikupljanje podataka o korisnicima u reklamne svrhe. Za CMG-ov softver Active-Listening se kaže da može da upari glasovne podatke sa podacima o ponašanju korisnika na mreži kako bi identifikovao „potrošače na tržištu“ koji aktivno razmatraju odluke o kupovini. Na primer, softver bi iz privatnog razgovora mogao da utvrdi da korisnik razmišlja o kupovini automobila, a zatim da mu prikaže ciljane oglase za vozila.
Nećemo još dugo čekati, stižu dani konačnog obračuna | Miloš Dimitrijević | Mario Zna, 292 Uživo
Pitch deck opisuje detaljan proces u šest koraka koji Active-Listening AI koristi za izdvajanje podataka o namerama iz razgovora koji se slučajno čuju na bilo kom uređaju sa mikrofonom. Ostaje nejasno da li softver uvek sluša ili samo u određenim trenucima pokretanja, kao što je prilikom upućivanja poziva. Ali sistem je očigledno dovoljno napredan da analizira prikupljene glasovne podatke, kombinuje ih sa praćenjem aktivnosti na mreži i precizira šta potrošači žele da kupe.
Kao odgovor na otkrića, Google se brzo distancirao od CMG-a, uklonivši kompaniju sa svoje zvanične liste marketinških partnera. Meta i Amazon su izdali saopštenja u kojima se navodi da istražuju CMG zbog potencijalnog kršenja politike privatnosti podataka. Međutim, sva tri tehnološka giganta su ranije poricala da koriste takav softver za slušanje, uprkos velikim sumnjama korisnika.
U IRSKOJ hapse profesore koji veruju u Boga: Učitelj koji je odbio da indoktriniše decu u LGBTQ više od 400 dana u zatvoru https://t.co/OieX6ncD9B
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 4, 2024
Curenje baca svetlo na zapanjujuću tvrdnju CMG-a da su njihovi alati za „Aktivno slušanje“ potpuno legalni, sa pristankom korisnika zakopanim u sitnim slovima gustih ugovora o uslovima usluge. CMG se hvalio u sada izbrisanom postu na blogu da „kada novo preuzimanje ili ažuriranje aplikacije zatraži od potrošača ugovor o uslovima korišćenja na više stranica negde sitnim slovima, aktivno slušanje je često uključeno.
Godinama su tehnološke kompanije uveravale javnost da je neverovatna tačnost digitalnih oglasa jednostavno veoma pametna prediktivna veštačka inteligencija i definitivno nije rezultat neovlašćenog prisluškivanja. Facebook-ova politika privatnosti i dalje insistira na tome da „ne slušamo vaše razgovore“. Ali ovo curenje će nesumnjivo pojačati dugotrajne strahove da je Big Tech pronašao podmukle načine da špijunira intimne aspekte naših života kako bi podstakao svoje unosne mašine za ciljanje oglasa.
Kako se više detalja pojavljuje, otkrića ‘Aktivnog slušanja’ mogla bi da izazovu veliki obračun privatnosti zbog prikrivenih praksi digitalnog nadzora. U najmanju ruku, milioni uznemirenih korisnika mogu dvaput da razmisle pre nego što slobodno počnu da koriste svoje uređaje. Jer ako je ovo curenje bilo kakav pokazatelj, postoji pristojna šansa da Aleksa, Siri ili Google tiho prisluškuju, i spremni su da iskoriste vaše privatne misli za profit.