Vatikan se okreće „zgodnim sveštenicima“ kako bi proširio veru preko društvenih mreža (FOTO)

Da nije crne odeće, bele kragne i crkvene pozadine, profil oca Ambrođa Macaja na Instagramu više bi ličio na nalog fitnes influensera nego na sveštenika.

Na fotografijama svira gitaru, vozi bicikl po planinama i privlači pratioce podjednako zainteresovane za „Božju reč“ i njegov fizički izgled.

Pokrenut je pakleni plan! Ne smemo ovo da dozvolimo | Mario Zna | EP. 345


 

Iako neki sumnjaju da vera treba da se „modernizuje“ kako bi ostala relevantna, sve veći broj sveštenika koristi društvene mreže kako bi dokazali suprotno. Među njima je i otac Macaj, koji svakodnevno objavljuje na TikToku i Instagramu, gde ga prati više od 460.000 ljudi — uključujući i potpredsednika italijanske vlade Matea Salvinija.

„Sve je počelo slučajno 2021. godine, na predlog jednog mladića iz moje župe. Nisam mislio da je to dobra ideja“, kaže Macaj.

„Nisam mogao ni da zamislim kakav će uticaj imati.“

Krajem jula (28–29. jul), Rim će ugostiti hiljadu digitalnih misionara i influensera iz celog sveta na događaju u okviru jubilejske godine Vatikana, kako bi se raspravljalo o ulozi društvenih mreža u budućnosti Crkve.

Diskusije će obuhvatiti TikTok, Instagram, Fejsbuk, blogove i aplikacije, a fokus će biti na tome kako digitalna prisutnost može pomoći opstanak Crkve koja se suočava s opadanjem broja vernika.

„Društvene mreže su ključne za budućnost Crkve“, kaže Frensis Rok, urednik vatikanskih vesti u EWTN mreži.

„Najveće inovacije neće dolaziti iz vatikanskih kancelarija, već od mladih katolika koji eksperimentišu i donose promene.“

Pokojni papa je još ranije prepoznao važnost društvenih mreža, a njegov naslednik, papa Lav XIV, danas ima 14 miliona pratilaca na Instagramu i preko 52 miliona pratilaca na nalogu @Pontifex na mreži X, na devet jezika.

Ipak, sveštenici koji nemaju „zvezdanu moć“ često se oslanjaju na dobar izgled. Otac Đuzepe Fuzari, 58-godišnji „sveštenik bodibilder“ iz Breše, poznat je po mišićavom telu i objavama iz teretane, što mu je donelo 60.000 pratilaca.

„Većina mojih pratilaca ima između 25 i 55 godina. Mnogi su razočarani religijom, ali se interesuju. Verujem da društvene mreže mogu pomoći da se ljudi vrate Crkvi“, kaže Fuzari.

Iako je bilo otpora među crkvenim starešinama zbog fotografija s plaže i teretane, sveštenici kažu da je reakcija vernika uglavnom pozitivna. Otvorena su i neka teološka pitanja – poput odnosa Crkve prema tetovažama.

Jedan pratilac pita: „Bez osude… Zar niste protiv tetovaža? Imam jednu i kajem se. Gospod je rekao da ne treba tetovirati kožu.“

Otac Fuzari odgovara: „Nema dogme o tome. Crkva nikada nije zvanično osudila tetovaže. Slobodno mislite šta želite.“

Iako još nema konkretnih podataka o tome da li su digitalne kampanje dovele do većeg broja posetilaca u crkvama, otac Kozimo Šena iz župe Svetog Franje u Brindiziju kaže da se broj vernika u njegovoj crkvi udvostručio otkako koristi Fejsbuk i TikTok.


Nulta Tačka/Mediji

 

Ne propustite

POVLAČI SE nacrt zakona o unutrašnjim poslovima

POVLAČI SE nacrt zakona o unutrašnjim poslovima

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić, u konsultacijama i u
BOLESNO! Rotšildov magazin The Economist preporučuje incest

BOLESNO! Rotšildov magazin The Economist preporučuje incest

Sa Amerikom koja se suočava sa kolapsom stanovništva zahvaljujući pandemiji