Verske vođe upozoravaju da crvene junice u Izraelu signaliziraju da se bliži „smak sveta“
Verske vođe širom sveta upozorile su da prisustvo crvenih junica u Izraelu označava početak „kraja sveta“.
Nisu to samo hrišćanske verske vođe. Čak su i muslimanski lideri bili uznemireni zbog dolaska crvenih junica u Izrael.
Allisrael.com izveštava: Obeležavajući 100. dan rata u Gazi, portparol Hamasa Abu Obeidah rekao je da su „dovođenje crvenih krava“ u Izrael deo razloga za poplavu Al-Akse 7. oktobra.
Prema obe grupe, dolazak crvenih junica u Izrael je znak da će Jevreji uskoro pokušati da obnove svoj Hram, možda čak i unište Kupolu na steni i džamiju Al Aksa, u pripremi za dolazak Mesije.
Neki američki evangelisti su uzbuđeni zbog crvenih junica, verujući da njihov dolazak signalizira drugi dolazak Ješue (Isusa).
Video komentatori na Jutjubu i pisci blogova širom interneta nazvali su crvene junice ispunjenjem jevrejskog proročanstva i govorili o „žrtvovanju“ crvene junice tokom Pashe uoči obnove Hrama.
Ali da li je priča o ovim crvenim junicama razlog za zabrinutost?
Ne verujem da je prisustvo ovih crvenih junica dokaz skrivene cionističke zavere, niti je nešto što bi trebalo previše da uzbuđuje ili zabrinjava verne učenike Ješue.
Ovo su prelomni trenuci, u toku je sluđivanje naroda | Dr Jovana Stojković | Mario Zna, 273 Uživo
Prvo, pogledajmo kratku istoriju značaja crvene junice u biblijskom sistemu žrtvovanja i pročišćavanja koji je izložen u Tori.
U biblijskom sistemu, Tabernakul, a zatim Hram u Jerusalimu, bili su mesta gde je Božje prisustvo na fizički način počivalo među njegovim narodom. U Parašatu Terumi (Izlazak 25:1-27:19), Bog je izrazio svoju želju da živi među svojim narodom.
„I neka mi naprave utočište, da živim među njima. (Izlazak 25:8)
Mnogi zakoni Tore bave se pitanjem čistoće. U stvari, većina Levitske knjige govori o čistoti. Čovek je morao biti u stanju ritualne čistote da bi ušao u Tabernakul ili Hram. Sveštenici su morali da održavaju ritualnu čistotu da bi obavljali svoje službe, a posetioci Hrama su morali da dostignu stanje ritualne čistote da bi ušli u dvorove Hrama.
U 19:1-10 vidimo propise za pravljenje vode za očišćenje, koja se koristi za čišćenje ljudi, mesta i predmeta pre nego što dođu pred lice Boga.
U tom odlomku vidimo da crvena junica mora da bude „neokaljana crvena junica koja nema nedostatak i na koju nikada nije stavljen jaram“. (Brojevi 19:2)
Mora se zaklati „izvan logora“ [ili grada]. (19:3)
Junica se mora spaliti u celini, zajedno sa isopom, kedrovim drvetom i skerletnim koncem. (19:5-6).
Papa Franja: „Oni koji negiraju klimatske promene“ su „glupi“ https://t.co/NVM7qn3vXE
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) April 28, 2024
Pepeo junice se zatim uzima da se napravi „voda za očišćenje“, koja se koristi za pročišćavanje onih koji su ritualno nečisti i za pročišćavanje samog svetilišta. (19:9)
Prema tom shvatanju ritualne čistoće, ako jevrejski narod želi da obnovi Hram u skladu sa uputstvima Tore, onda to mora uključivati vodu očišćenja koju zapoveda Tora.
Iako danas postoji pokret za prikupljanje podrške za obnovu Hrama, on je i dalje mali deo izraelskog društva. Međutim, nakon napada Hamasa 7. oktobra, došlo je do povećanja duhovnosti u Izraelu, a podrška povratku sistema hrama mogla bi da raste u narednih nekoliko godina.
Pitanje je, međutim, zašto je ovo tako kontroverzno pitanje?
Jedan od odgovora, među mnogim hrišćanskim i muslimanskim komentatorima, jeste da je prisustvo crvenih junica dokaz da Jevreji planiraju da obnove Hram na Hramskoj gori u bliskoj budućnosti.
Ovo bi bilo problematično, jer većina istoričara i arheologa veruje da je brdo hrama, gde se trenutno nalaze Kupola na steni i džamija Al Aksa, mesto Prvog i Drugog hrama. Dakle, plan obnove Hrama bi ukazivao na očiglednu spremnost da se uništi jedno ili oba ta mesta ili, barem, izgradi jevrejski centar za obožavanje u oblasti koja je bila rezervisana za muslimansko obožavanje najmanje poslednjih hiljadu godina.
Za podršku, oni koji su zabrinuti ukazuju na rabinsku jevrejsku tradiciju, koja datira barem od Majmonidovog vremena, koja kaže da je samo devet crvenih junica ubijeno za vodu čistoće između Mojsijevog vremena i uništenja Drugog Hrama, a desetu crvenu junicu koristiće Mesija.
„…desetu crvenu junicu koristiće kralj, Mesija; Neka se brzo otkrije, Amin, neka bude Božja volja“, napisao je Majmonid u svom komentaru na Mišnu.
Uzevši u obzir verovanje nekih Jevreja da samo Mesija može da izgradi Treći hram, mogla bi se razumeti zabrinutost kod dela muslimanskog stanovništva, jer bi to ukazivalo da bar neki Jevreji očekuju skori dolazak Mašiaha (Mesije) i obnovu Hrama na Hramovnoj gori.
Ali da li ova zabrinutost među muslimanskom zajednicom postoji više od straha od sudbine Kupole na steni? Postoji li nešto u ovoj priči što bi izazvalo zabrinutost za smak sveta i dolazak islamskog mesije, Mahdija, zajedno sa dolaskom islamskog antihrista, Dedžala?
Šta neki muslimani govore o crvenim junicama i kako je to povezano sa sukobom koji se trenutno odvija u Izraelu?
Neki muslimani koji se fokusiraju na apokaliptičko razumevanje poslednjih vremena opisanih u muslimanskoj literaturi, izvučeno iz mešavine odlomaka iz Kur’ana, hadisa i tefsira (komentara Kur’ana), veruju da je dolazak islamske mesijanske figure, tzv. Mahdi, povezan je sa bogatstvom Jevreja u zemlji Izraela.
U ovome, oni dele mnoge sličnosti sa određenim grupama evangeličkih hrišćana koji se više fokusiraju na eshatologiju (proučavanje poslednjih stvari) nego na druge delove Svetog pisma.
Kao što mnogi od tih evangelističkih hrišćana očekuju povratak Jevreja u zemlju Izraela i ponovnu izgradnju Hrama kao znak drugog Ješuinog dolaska, kojem prethodi dolazak ličnosti poznate kao antihrist, tako i ove grupe muslimana očekuju povratak Jevreja u zemlju, uključujući privremeno povećanje jevrejske kontrole nad zemljom i ugnjetavanje muslimana u tom području, pre dolaska Mahdija i antihrista poznatog kao Dedžal.
Prema mnogim od ovih muslimana, postoje tri znaka koje očekuju da vide pre dolaska Dedžala, Mehdija i konačnog potčinjavanja sveta islamu. Ovi znaci su zasnovani na odlomcima u Kuranu (od kojih je jedan Sura 17:7) kako se tumači u Tefsiru.
Ti znaci, prema Šeiku Ustadu Vahadž Tarinu, su sledeći: ponižavanje muslimana od strane Jevreja (barem muslimana koji žive u blizini Jevreja); ulazak Jevreja u Mesdžid (džamiju) – što se tumači kao džamija Al Aksa; i uništavanje onoga što je izgrađeno (tumačeno ili kao Kupola na steni, ili kao muslimanski gradovi u zemlji).
Iako nemam želju da ulazim u osnove za ova verovanja, pošto je tumačenje Kurana notorno teško, čak i za arapske naučnike, želim da pogledam kako ova verovanja utiču na neke u muslimanskom svetu, koji se takođe sve više oslanjaju na apokaliptični, eshatološki pravac, kao što to čine i mnogi evangelisti.
Među mnogim tumačenjima koje sam istražio, neki muslimani očekuju da dolazak Dedžala (antihrista u islamskoj eshatologiji) bude znak koji će Jevreji pozdraviti. Jedan učenjak je čak rekao da će Jevreji prihvatiti Dedžala kao svog Mesiju. On je ovo shvatanje povezao sa proročkom izjavom Majmonida, rekavši da se dolazak Dedžala može dogoditi samo nakon žrtvovanja desete crvene junice. Ovo je slično onome kako neki evangelisti očekuju da će žrtvovanje crvene junice i obnova Hrama biti neophodni za dolazak Antihrista, kao što je bilo predviđeno u Knjizi Danila, Knjizi Otkrivenja, Isusovim učenjima i učenja Pavla.
Međutim, nekoliko ovih učitelja islamskog proročanstva, veruje da će ubistvo crvene junice biti praćeno nekom vrstom jevrejske pobune koja će uništiti džamiju Al Aksa.
Abdulah Hakim Kvik je izrazio uobičajeno muslimansko nerazumevanje kada je rekao: „Iznad Hrama (Solomonovog) je Majid al-Aksa (al-Aksa džamija)“. U stvarnosti, džamija Al Aksa se ne nalazi iznad mesta hrama, već tamo gde su nekada bili spoljni dvorovi. Kupola na steni se nalazi iznad mesta gde je stajao Hram.
Šeik Abdulah Kvik je tvrdio da religiozni Jevreji veruju da ako prinesu žrtvu crvene junice (što u biblijskom smislu nije žrtvovanje), izgleda da će Mašiah (Mesija) dovesti Jevreje do dominacije nad zemljom.
Fokus na Jevreje u Kuranu i islamskoj eshatologiji zbunio je čak i islamske mislioce. Jedan naučnik, Hassan Mneimneh, pisao je o Jevrejima u članku o modernoj reinterpretaciji klasičnih kuranskih tekstova.
„Ako je velika količina prostora dodeljena Banu Israilu i Jahudu iz Jatriba [dve jevrejske grupe] u Kur’anu prvenstveno istorija, a ne parabole moralne mudrosti, Kur’an se uglavnom svodi na knjigu fokusiranu na Jevreje.“
On je nastavio: „Popularni i školski teolozi su nedavno pribegli demonizaciji Jevreja da bi racionalizovali ogroman prostor koji njihovi izveštaji zauzimaju u Kur’anu.
Ovaj fokus, kaže on, objašnjava ogromnu ulogu koju Jevreji imaju u modernim džihadističkim pokretima.
„Ova nova teološka tumačenja Jevreja kao jedinstveno zlih i zaslužnih za nesrazmernu kaznu igraju se na savremenoj političkoj sceni.
U zaključku svog članka, on piše: „U stvari, i javna retorika i akcije Hezbolaha, Hamasa, palestinskog islamskog džihada, ili čak u sveprisutnom sloganu udaljenog Ansarulaha (Hutija) u Jemenu—proglašavajući ‘Smrt Americi, Smrt Izraelu, prokleti bili Jevreji — demonstriraju široko rasprostranjeno uverenje džihadističkih grupa da su Jevreji kao kolektiv suštinski zli i da su stoga potencijalno podložni eliminaciji.
Mneimneh je ovo shvatanje povezao sa proročanstvom – uobičajenim među mnogim džihadističkim grupama – da potčinjavanje sveta islamu zavisi od poraza Jevreja. Neki od islamskih šeika i komentatora koje sam istraživao tvrde da dok Jevreji ne budu poraženi kao politička i verska sila, muslimanski Ummet (zajednica) neće moći da širi islam svim narodima.
Dok neki muslimani veruju da će povratak Isusa dovesti do toga da Jevreji napuste svoju religiju i pređu na islam, čini se da je to gledište manjinsko među džihadističkim tumačenjima.
Češći je stav izražen u hadisu Sahiha Muslima:
„Prorok je rekao… Neće doći poslednji čas ako se muslimani ne budu borili protiv Jevreja i ako bi ih muslimani ubijali sve dok se Jevreji ne bi sakrili iza kamena ili drveta, a kamen ili drvo ne bi rekli: musliman ili Allahov sluga, iza mene je Jevrej; dođi i ubij ga.”
[Ovaj hadis je citiran u originalnoj povelji Hamasa.]
Ono što je zabrinjavajuće, u gužvi i galami oko crvenih junica u mnogim hrišćanskim i muslimanskim video snimcima, blogovima i podkastovima, jeste centralna uloga koja je data navodnom inherentnom zlu Jevreja, kao i fokus na navodne podle planove Jevreja da žrtvuju crvenu junicu kako bi doveli do uništenja džamije Al Aksa.
To pokazuje da među nekim ekstremnim elementima, antisemitsko tumačenje aktuelnih događaja, vezano za antisemitski pogled na eshatologiju, pokreće diskusiju.
Za one koji su u hrišćanskoj veri, ovo je opasan položaj. Proroci upozoravaju da će u poslednjim danima Bog učiniti da Jerusalim bude sporan u svetu (Zaharija 12:3). To će biti Njegovo oruđe da razbije narode (Psalam 2:9). Međutim, to će biti prethodnica da se On okrene Izraelu u zavetnoj ljubavi, spase Izrael od gneva naroda (Zaharija 12:9 i 14:3) i okrene srca Izraela i naroda svom Pomazanom Kralju (12 :10-14).
Nulta Tačka/TPV/Allisrael