Veruj u tehnologiju? Samovozeći automobili pod hitnom zabranom u Kaliforniji zbog sve većeg broja izazvanih udesa
Odeljenje za motorna vozila Kalifornije (DMV) suspendovalo je dozvolu za robotaksi kompanije Cruise za samovozeće automobile „odmah“, rekavši da vozila bez vozača kompanije koju podržava Dženeral motors „nisu bezbedna za javnu upotrebu“.
Pored toga, Cruise je „pogrešno predstavio“ bezbednost svojih vozila, što bi moglo predstavljati „nerazuman rizik za javnost“, rekao je kalifornijski DMV navodeći zašto suspenduje dozvolu za robotaksi kompanije, prema izveštaju Verge.
DMV je rekao da može da poništi dozvolu „ako se proizvođač bavi praksom na takav način da je potrebna trenutna suspenzija radi bezbednosti ljudi na javnom putu“.
„DMV je Cruise-u obezbedio korake potrebne za podnošenje zahteva za vraćanje suspendovanih dozvola, koje DMV neće odobriti sve dok kompanija ne ispuni uslove na zadovoljstvo odeljenja“, saopštila je agencija.
U poslednje vreme, Cruise je bio umešan u brojne bezbednosne incidente, a najnovija epizoda je bila da ga je drugi vozač udario i pobegao ranije ovog meseca u San Francisku, što je dovelo do toga da je pešak ostao zarobljen ispod jednog od samovozećeg vozila kompanije.
Nakon što je saobraćajna nezgoda naterala pešaka ispred Cruise vozila bez vozača, vozilo Cruise je kočilo sa zadnjom gumom na ženinoj nozi, a spasioci su morali da iskoriste čeljusti da skinu vozilo sa nje, saopštila je policija.
Nacionalna služba za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA) reagovala je na incident tako što je otvorila istragu o tome da li Kruzova vozila bez vozača predstavljaju rizik za pešake. NHTSA je zaključila da automatska vozila kompanije „nadiru“ na pešake dok hodaju ulicama i mogu predstavljati rizik po javnu bezbednost.
Portparol kompanije Cruise Hana Lindou rekla je da je suspenzija dozvole povezana sa incidentom ranije ovog meseca.
Zelenski gubi podršku u Ukrajini otkriva najnovija anketa USAID-ahttps://t.co/HZtfSTpEHm
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 27, 2023
„Autonomno vozilo je agresivno kočilo pre udara i pošto je detektovalo sudar, pokušalo je da se zaustavi kako bi izbeglo dalje bezbednosne probleme“, rekao je Lindou. „Kada je AV pokušao da stane, nastavio je pre nego što se konačno zaustavio, povlačeći pešaka napred. Naše misli su i dalje uz žrtvu jer se nadamo brzom i potpunom oporavku“.
Lindou je dodala da je kompanija dobila obaveštenje o suspenziji u utorak ujutro.
„Kao rezultat toga, pauziraćemo rad naših AV-a bez vozača u San Francisku“, rekla je ona. „Na kraju krajeva, razvijamo i primenjujemo autonomna vozila u nastojanju da spasemo živote.”
Većina Cruise-ovih robotaksija je navodno raspoređena u kalifornijskom gradu San Francisku.
Cruise-u je i dalje dozvoljeno da testira svoja vozila sa ljudskim vozačima za volanom, ali robotaksi bez vozača kompanije više ne smeju da preuzimaju putnike.
Rejli Brenan, generalni partner u Trucks VC, sugerisao je da suspenzija dozvole govori o odnosu Kalifornije sa Cruise-ovim rivalom, Guglovim Waymo-om, koji takođe ima plaćenu uslugu robotaksija u San Francisku.
„Ovo je upečatljivo ne samo zbog onoga što piše o kalifornijskom odnosu sa Kruzom, već i zbog onoga što isti čin govori o kalifornijskom odnosu sa Vejmom“, navodno je Brenan rekao u mejlu.