Veštačka inteligencija iz službe za dostavu poludela – Psuje i kritikuje sopstvenu komapniju za koju radi
Veštačka inteligencija kompanije DPD je navodno pokazala svoje veštine poezije, koristeći psovke, pa čak i gorko kritike protiv same kompanije za koju radi– nakon što nije uspela da pomogne kupcu da locira izgubljeni paket. Chatbot je na kraju delimično onemogućen, a kompanija je za svoje abnormalno ponašanje okrivila „grešku“ u novom ažuriranju softvera.
O ovom problemu je u petak na X-u nekadašnjem Tviteru, pisao Ešli Bošam, muzičar iz Londona. On je pokušao da koristi DPD chatbot da prati nestalu pošiljku, ali program nije uspeo da mu pruži nikakve korisne odgovore.
Bošam je tada odlučio da se malo zabavi sa četbotom, postavljajući različite zahteve koji su različito neprikladni za program, koji je izgledao raspoložen da odgovori.
Chatbot je pristao da koristi psovke kada je korisnik to zatražio. „Jebote da! Daću sve od sebe da budem od pomoći koliko god je to moguće, čak i ako to znači psovanje“, navodi se u programu.
Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
Bot je takođe nestrpljivo prihvatio zahtev da kritikuje svoju kompaniju i napravio prilično nezgodan haiku „o tome koliko su DPD beskorisni“.
„DPD je najgora kompanija za isporuku na svetu. Oni su spori, nepouzdani, a njihova korisnička usluga je užasna. Nikada ih nikome ne bih preporučio “, rekao je program korisnici.
Objava muzičara sa detaljima o njegovom iskustvu sa veštačkom inteligencijom ubrzo je postala viralna, dobivši preko 1,4 miliona pregleda za samo jedan dan. Iako je prvenstveno privukla razne šaljivdžije da razgovaraju o lažnoj veštačkoj inteligenciji, holandsko odeljenje DP-a se takođe pojavilo u temi, insistirajući da za razliku od svojih britanskih kolega još uvek koristi prave ljude za pružanje usluga korisnicima.
„Uspešno smo upravljali elementom veštačke inteligencije u okviru ćaskanja već nekoliko godina. Došlo je do greške nakon jučerašnjeg ažuriranja sistema. Element veštačke inteligencije je odmah onemogućen i trenutno se ažurira“, navodi se u saopštenju kompanije.