
Vlada Ujedinjenog Kraljevstva je očekivala povrede od vakcina
U šokantnom otkriću koje je izazvalo šok u Velikoj Britaniji, bivši državni sekretar Alok Šarma je priznao da je vlada bila potpuno svesna potencijala za ozbiljne povrede izazvane vakcinama protiv COVID-19 kompanije Pfizer-BioNTech pre nego što su odobrene za javnu upotrebu. Dokumenti predstavljeni u toku istrage Covid-a otkrivaju da je vlada očekivala troškove odštete u rasponu od 75 milijardi funti do neverovatnih 300 milijardi funti za pokrivanje povreda povezanih sa vakcinom. Ovo priznanje postavlja ozbiljna pitanja o etici obavezivanja ovih eksperimentalnih injekcija, posebno za decu, i o integritetu tvrdnji farmaceutske industrije o bezbednosti i efikasnosti.
Zakon od 1,7 milijardi funti: proračunati rizik
Istraga o Covid-u je razotkrila hladnu, tešku istinu: vlada Ujedinjenog Kraljevstva znala je da vakcina Pfizer-BioNTech, koja je prošla kroz regulatorno odobrenje u vremenskim rokovima bez presedana, nosi značajne rizike. Prema internim dokumentima, vlada je procenila najgori scenario od 1,7 milijardi funti za isplate za povrede od vakcine. Iako ova cifra bledi u poređenju sa gornjom granicom od 300 milijardi funti o kojoj se razgovaralo u početnim pregovorima sa Pfizer-om, ona naglašava činjenicu da su zvaničnici bili svesni potencijala štete.
Britanski Telegraf je izvestio da vakcine nisu bile podvrgnute rigoroznim, dugoročnim kliničkim ispitivanjima koja su obično potrebna za takve medicinske intervencije. Ovaj nedostatak temeljnog testiranja je opravdan pod maskom „hitnog slučaja“, ali posledice ove žurbe sada izlaze na videlo. Kao što je Majk Ferklaf prikladno primetio na društvenim mrežama, bilo je „čisto zlo“ izlagati decu takvim nepotrebnim rizicima.
Nema punog imuniteta za odgovornost?
Za razliku od Sjedinjenih Država, gde su farmaceutske kompanije dobile potpuni zakonski imunitet od građanskih tužbi, vlada Ujedinjenog Kraljevstva je odbila prvi Pfizer-ov zahtev za potpunom pravnom zaštitom. Ova odluka znači da se u Velikoj Britaniji farmaceutske kompanije i dalje mogu smatrati odgovornim za povrede vezane za vakcinu.
Ovo je kritička razlika. U Sjedinjenim Državama, žrtve povreda od vakcina imaju malo regresa, jer su farmaceutske kompanije zaštićene od tužbi. U Ujedinjenom Kraljevstvu, međutim, vrata ostaju otvorena za građanske tužbe, a prema Zakonu o ekonomskom kriminalu i korporativnoj transparentnosti 2023 (ECCTA), kompanije se čak mogu suočiti sa krivičnom odgovornošću ako ne uspeju da spreče lažne aktivnosti u vezi sa njihovim proizvodima.
ALARMANTNO! Neko mora da odgovara – Najnovija studija otkriva da nanočestice iz COVID vakcina putuju od srca do svih mogućih organa u telu! https://t.co/WgbTPMA8zA
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 25, 2025
Prevarne aktivnosti, kako ih definiše ECCTA, uključuju ilegalnu promociju lekova, neprijavljivanje bezbednosnih podataka i grešaka tokom proizvodnje. Ako se može dokazati da su Pfizer ili drugi proizvođači vakcina svesno pogrešno predstavili bezbednost i efikasnost svojih proizvoda, mogli bi se suočiti sa teškim pravnim posledicama.
ECCTA: Nova era korporativne odgovornosti
ECCTA, koja je stupila na snagu u oktobru 2023. godine, predstavlja značajnu promenu u načinu na koji se korporativne prevare rešavaju u Ujedinjenom Kraljevstvu. Prema članu 199 Zakona, velike organizacije mogu biti krivično odgovorne ako ne sprovedu „razumne postupke prevencije“ kako bi zaustavile lažne radnje koje su počinili pojedinci povezani sa njima.
Vladine smernice o ECCTA, objavljene u novembru 2024., navode šest ključnih principa koje preduzeća treba da slede:
1. Posvećenost najvišeg nivoa: Više rukovodstvo mora da ima odgovornost u razvoju i odobravanju mera za sprečavanje prevara.
2. Procena rizika: Kompanije moraju da identifikuju i dokumentuju potencijalne rizike, uključujući mogućnosti, motivaciju i racionalizaciju prevare.
3. Proporcionalne procedure prevencije: Mere moraju biti prilagođene specifičnim rizicima sa kojima se organizacija suočava.
4. Kompanije moraju da sprovedu temeljne provere pojedinaca i entiteta koji obavljaju usluge u njihovo ime.
5. Komunikacija i obuka: Politike i procedure moraju biti jasno saopštene i ojačane kroz obuku.
6. Praćenje i revizija: Mere prevencije moraju se redovno ažurirati kako bi odražavale rizike koji se razvijaju.
Za farmaceutske kompanije kao što je Pfizer, to znači da svaki neuspeh u otkrivanju poznatih rizika ili lažno predstavljanje podataka može dovesti do krivičnog gonjenja. Smernice jasno pokazuju da će sudovi odrediti šta predstavlja „razumne“ postupke prevencije od slučaja do slučaja.
Poziv na pravdu i transparentnost
Otkrića iz istrage o Covidu osuđujuća su optužnica za vladino postupanje sa pandemijom i njeno partnerstvo sa Big Pharm-om. Činjenica da su zvaničnici bili spremni da se kockaju sa javnim zdravljem, posebno sa zdravljem dece, zarad ekspeditivnosti nije ništa drugo do skandalozna.
Zagovornici prirodnog zdravlja već dugo upozoravaju na opasnosti od ishitrenih medicinskih intervencija i preteranog delovanja farmaceutskih kompanija. Ovaj najnoviji razvoj naglašava važnost pozivanja ovih korporacija na odgovornost za svoje postupke. ECCTA pruža tračak nade, ali samo ako se sprovodi rigorozno i bez pristrasnosti.
Javnost zaslužuje transparentnost, odgovornost i pravdu. Vreme je za potpuni obračun odluka donetih tokom pandemije i štete koju su naneli oni koji su profit stavljali iznad ljudi. Istina mora izaći na videlo, a odgovorni moraju da odgovaraju.