Vlasnik Fejsbuka planira da omogući pristup virtuelnoj stvarnosti 10-godišnjacima
Uprkos sve većoj zabrinutosti da deca provode previše vremena na društvenim mrežama, Meta, vlasnik Fejsbuka i Instagrama, planira da otvori digitalni prolaz za decu od deset godina kako bi ušla u virtuelnu stvarnost preko Meta Quest opreme.
Meta Platforms, koja nadgleda imperiju društvenih medija koju je stvorio osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg, otkrila je da ima za cilj da smanji minimalnu starost za nalog Quest sa 13 na 10 godina u postu na blogu u petak.
Kompanija se obratila regulatorima u vezi sa svojim planovima, što bi moglo izazvati zabrinutost za privatnost i bezbednost za roditelje i staratelje.
Breitbart izveštava: Kompanija Menlo Park u Kaliforniji je promenu koja će zaživeti kasnije ove godine uokvirila kao porodični način da više ljudi istražuje virtuelno oblasti koje Zakerberg označava kao „metaverzum“.
Potez da se tinejdžeri namame u virtuelni svet ispunjen digitalnim avatarima i drugim tehnološkim izmišljotinama dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je američki glavni doktor Vivek Murti pozvao tehnološke kompanije i zakonodavce da preduzmu korake da zaštite decu od potencijalno štetnih mentalnih i emocionalnih efekata prevelikog izlaganja društvenim mrežama.
I Fejsbuk i Instagram godinama su bili na udaru kritika zbog upotrebe taktika koje privlače decu na društvene mreže u ranoj mladosti, potkopavajući njihove stvarne odnose sa prijateljima i porodicama, dok ih izlažu riziku od onlajn maltretiranja i zlostavljanja od strane seksualnih predatora.
👉 U Čileu vraćano obavezno nošenje maski za školarce https://t.co/V555ecZleV
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) June 20, 2023
U svom blog postu, Meta je rekla da će roditelji zadržati kontrolu nad nalozima svoje dece za Quest 2 i Quest 3 i obećali su da će pristup za tinejdžere biti ograničen na aplikacije „prilagođene uzrastu“ koje primenjuju virtuelnu stvarnost, ili VR. Predtinejdžeri neće moći da imaju Quest nalog bez izričitog odobrenja roditelja, a sve aplikacije koje se koriste na platformi takođe će zahtevati saglasnost roditelja, prema navodima kompanije, koja preporučuje da mlađa starosna grupa bude ograničena na dva sata dnevno vremenskog ograničenja.
Ostale zaštitne mere će uključivati podešavanje svih naloga za tinejdžere na podrazumevano privatno podešavanje i obećanje da im se neće prikazivati oglasi koji generišu većinu Meta prihoda.
„Ovo gradimo sa našim principima odgovorne inovacije i našom posvećenošću izgradnji bezbednih, pozitivnih iskustava za mlade ljude u prvom planu“, napisala je Meta u postu na blogu.
Kompanija takođe pruža roditeljima opsežna uputstva kada procenjuju da li bi trebalo da dozvole detetu od 10 do 12 godina da koristi set za virtuelnu stvarnost. Jedan deo vodiča citira „sve je veći broj istraživanja koja ispituju pozitivne efekte VR u medicinskom/kliničkom kontekstu, uključujući intervencije koje podržavaju razvoj veština socijalne kompetencije, da odvrate pažnju od bolnih ili medicinskih procedura koje izazivaju anksioznost i da podrže specifični razvoj veština u specijalizovanim populacijama“, kao što su deca sa cerebralnom paralizom.
Proširujući potencijalnu publiku za Quest, Zakerberg izgleda čini još jedan značajan korak ka svom cilju oblikovanja metaverzuma u sferu koja će na kraju biti popularna kao što su Facebook i Instagram postali otkako je osnovao kompaniju u studentskoj studentskoj sobi skoro pre 20 godina.
Nulta Tačka/BreitbartNews