VOZILA DADILJE: Novi automobili u Evropi automatski smanjuju snagu motora ako vozač prekorači brzinu
Stanje nadzora se širi u Evropi nakon što su 7. jula 2024. stupila na snagu nova pravila koja primoravaju proizvođače automobila da kontrolišu kojom brzinom je ljudima dozvoljeno da voze svoje nove automobile.
Od sada, svi novi automobili koji se prodaju u Evropi moraju biti opremljeni sistemima za inteligentnu pomoć pri brzini (ISA) koji automatski ograničavaju brzinu vozila kako bi odgovarala zakonskim ograničenjima. Ogromna mreža GPS-a i kamera će obezbediti usklađenost.
„Sistem upozorava vozače da uspore i može smanjiti snagu motora ako se prekorače ograničenja“, izvestila je Great Game India o promeni, napominjući da vest izneli lideri Evropske unije (EU), od kojih mnogi nisu birani na izborima.
Zvanična tvrdnja vladinih zvaničnika je da će ISA sistemi smanjiti nesreće i smrtne slučajeve. Protivnici kažu da to nije slučaj jer dalje upozoravaju da će ISA sistemi ometati kontrolu vozača i pouzdanost vozila, što će samo izazvati više problema evropskom društvu.
Čovek koji je pobedio SMRT ima nešto važno da vam kaže | Miroslav Gligorević | Mario Zna, 286 Uživo
Za sada, Ujedinjeno Kraljevstvo je izuzeto od pravila, iako se priča da će britanski zvaničnici slediti njihov primer sa sopstvenom verzijom istog zakona u narednim danima.
Totalna autoritarna kontrola
Kombinacija GPS podataka, satelitske navigacije, kamera za prepoznavanje znakova za ograničenje brzine i kamera okrenutih prema napred sada će se koristiti da bi se odredilo koliko brzo automobil treba da ide u datom području. Ako vozač pokuša da prekorači naznačenu brzinu, ISA sistem na njegovom automobilu će se uključiti i usporiti automobil.
Vozači na autoputu bi, na primer, bili ograničeni na maksimalnu brzinu od 120km/h. Ako vozač pritisne papučicu gasa preko te brzine, ISA tehnologija automatski smanjuje snagu motora dok se ne postigne usklađenost sa postavljenim ograničenjem brzine.
Kao što većina vozača verovatno zna, postoje trenuci kada će neko možda morati da prekorači postavljeno ograničenje brzine iz bezbednosnih razloga, to jest, da zaobiđe vozilo van kontrole kako bi se izbegla veća nesreća. ISA sistemi će sprečiti vozače da se zaštite ograničavanjem brzine bez obzira na uslove vožnje.
Sve ovo se dešava zahvaljujući presudi Evropskog parlamenta iz 2019. godine da se ISA tehnologija naloži kao način da se društvo učini „bezbednijim“. Evropski savet za bezbednost saobraćaja tvrdi da ISA tehnologija može da smanji saobraćajne nesreće za 30 odsto i povrede za 20 odsto sa konačnim ciljem da se eliminišu svi smrtni slučajevi na putevima do 2050. godine.
Povratak kovid mera: Tur de Frans ponovo uvodi pravilo za nošenje maski zbog zabrinutosti zbog COVID-19 https://t.co/JDExHI0fwQ
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 15, 2024
Počevši od 6. jula 2022. godine, svi novi modeli vozila koji su prvi put pušteni na tržište morali su da uključuju ISA tehnologiju. Sada, od 7. jula 2024, sva nova vozila će morati da budu u skladu sa mandatom ISA tehnologije.
„To znači da će proizvođači morati da instaliraju tehnologiju na neke starije automobile, kao što je Folksvagen Touran, koji je u prodaji u svojoj trenutnoj iteraciji od 2015. godine“, objašnjava Great Game India.
Ministarstvo saobraćaja Velike Britanije (DfT) saopštilo je da za sada neće sprovoditi bilo kakvu tehnologiju za ograničavanje brzine u svojoj nadležnosti. Međutim, to bi se na kraju moglo promeniti.
„Stalno sprovodimo istraživanje o tome kako korisnici transporta na sve načine mogu da imaju koristi od najnovije tehnologije, obezbeđujući da putovanja budu bezbedna, pouzdana i smanjuju emisije“, rekao je predstavnik DfT-a.
Čak i ako nema ovlašćenja za ISA tehnologiju, verovatno je da će je proizvođači vozila dobrovoljno instalirati u modele u Velikoj Britaniji. Volvo je počeo da instalira ograničavače brzine na sve nove automobile koji su se prodavali u Velikoj Britaniji početkom 2020. godine, na primer, kada su svi bili ometeni i uspaničeni zbog „plandemije“ COVID-a.
Nulta Tačka/InfoWars