Sve vesti Svet

Zakerberg: Meta ima jedan od najgorih padova koje smo videli u novijoj istoriji, smanjeno zapošljavanje inženjera za 30 odsto

Zakerberg: Meta ima jedan od najgorih padova koje smo videli u novijoj istoriji, smanjeno zapošljavanje inženjera za 30 odsto

– Vlasnik Fejsbuka, kompanija Meta Platforms, smanjila je planove za zapošljavanje inženjera za najmanje 30 odsto ove godine, rekao je izvršni direktor Mark Zakerberbg zaposlenim u četvrtak, dok ih je upozorio da se pripreme za duboki ekonomski pad.

– Kada bih morao da se kladim, rekao bih da bi ovo mogao da bude jedan od najgorih padova koje smo videli u novijoj istoriji, rekao je Zakerberg radnicima na nedeljnoj Q&A sesiji, a Rojters je imao uvid u taj snimak.

Meta je smanjila svoju kvotu zapošljavanja inženjera u 2022. oko 6.000 do 7.000, što je pad u odnosu na prvobitni plan za zapošljavanje oko 10.000 novih inženjera, rekao je Zakerberg.

Pored smanjenja zapošljavanja, rekao je on, kompanija ostavlja određene pozicije nepopunjene kao odgovor na smanjenje broja zaposlenih i “podićići će pritisak” na performans menadžment kako bi izbacilo zaposlene koji nisu u stanju da ispune nove agresivnije ciljeve.

– Realno gledano, verovatno postoji gomila ljudi u kompaniji koji ne bi trebalo da budu ovde, rekao je Zakerberg.

– Nadam se da bi, podizanjem očekivanja i agresivnijim postavljanjem ciljeva, i samo malo pojačanim “pritiskom”, neki od vas mogli da odluče da ovo mesto nije za vas i da odluka je što se mene tiče u redu, rekao je on.

Kompanija za društvene medije i tehnologiju priprema se za mršaviju drugu polovinu godine, jer se nosi sa makroekonomskim pritiscima i narušavanjem privatnosti podataka u svom poslu sa oglasima, navodi se u internom dopisu koji je Rojters pogledao u četvrtak.

Kompanija mora “da postavlja prioritete nemilosrdnije” i da “radi agilnijim, jačim i boljim timovima”, napisao je glavni direktor proizvoda Kris Kros u memorandumu, koji se pojavio na internom diskusionom forumu kompanije.

– Moram da naglasim da smo ovde u ozbiljnim vremenima i da su “vetrovi” žestoki. Moramo da radimo besprekorno u okruženju sporijeg rasta, gde timovi ne bi trebalo da očekuju ogroman priliv novih inženjera i budžeta, napisao je Koks.

Memorandum je “namenjen da se nadogradi na ono što smo već javno rekli u pogledu zarade, o izazovima sa kojima se suočavamo i mogućnostima koje imamo, rekao je portparol Mete u saopštenju.

Smernice su najnovija gruba prognoza koja dolazi od rukovodilaca Mete, koji su ove godine uveliko krenuli u smanjenje troškova u većem delu kompanije zbog usporavanja prodaje oglasa i rasta korisnika.

Tehnološke kompanije širom sveta smanjile su svoje ambicije u očekivanju moguće američke recesije, iako je pad cena akcija kod Mete bio ozbiljniji nego kod konkurenata kao što su Epl i Gugl.

Najveća svetska kompanija za društvene mreže izgubila je oko polovinu svoje tržišne vrednosti ove godine, nakon što je Meta izvestila da je prvi put zabeležen pad dnevnih aktivnih korisnika Fejsbuka.

Nagon ka štednji dolazi u nezgodnom trenutku, koji se poklapa sa dva glavna strateška zaokreta: jedna ima za cilj da ponovo modifikuje svoje proizvode na društvenim medijima oko “discovery” funkcije kako bi pobedio konkurenciju, aplikaciju za kratke video snimke TikTok, a drugi je skupa dugoročna opklada na tehnologije “proširene i virtuelne stvarnosti”.

Glavni direktor za proizvode Kris Koks je u svom memorandumu naveo šest područja za koje veruje da će zahtevati dodatne investicije: metaverzum, veštačka inteligencija, poruke, Rils, monetizacija i privatnost.

U svom memorandumu, Koks je rekao da će Meta morati da petostruko poveća broj grafičkih kartica (GPU) u svojim centrima podataka do kraja godine, kako bi pojačali “discovery” funkciju, koja zahteva dodatnu računarsku snagu da bi veštačka inteligencija iznedrila popularne postove širom fidova korisnika na Fejsbuku i Instagramu.

Interesovanje za Metin “Reels”, kratki video format nalik onima na Tik Toku, brzo je raslo, rekao je Koks, a korisnici su udvostručili količinu vremena koje su provodili na Reels-u iz godine u godinu, kako u SAD tako i širom sveta.

– Oko 80 odsto rasta od marta dolazi od Fejsbuka, dodao je on.

– Taj angažman korisnika sa “Reels” mogao bi da bude ključan za dalje jačanje rezultata kompanije, što bi učinilo važnim “bustovanje” oglasa u “Reels” što je brže moguće, rekao je on.

Izvršni direktor Mark Zakerberg rekao je investitorima u aprilu da rukovodioci vide “Reels” kao “glavni deo “discovery” vizije” ali je u to vreme opisao kratku smenu videa kao “kratkoročni vetar” koji će postepeno povećavati prihode od oglašivača kako se korisnici budu navikli na ovaj format.

Koks je rekao da Meta takođe vidi mogućnost za rast prihoda u poslovnim porukama i alatima za kupovinu u aplikacijama, od kojih bi poslednje, dodao je, moglo da ublaži gubitak “signala” nastao promenama privatnosti koje predvodi Epl.

On je rekao da je hardversko odeljenje kompanije fokusirano na uspešno lansiranje njihovog novog headset-a mešovite stvarnosti u drugoj polovini godine, nazvanog Kambrija.

Nulta Tačka/Mediji