Zatvaranje ruskih restorana koštalo je McDonald’s 127 miliona dolara u prvom kvartalu
Zatvaranje svih 850 Mekdonaldsovih restorana u Rusiji koštalo je lanac brze hrane 127 miliona dolara u prvom kvartalu 2022.
Kompanija brze hrane objavila je tokom svog izveštaja o zaradi za prvi kvartal 28. aprila da ju je obustavljanje poslovanja u Rusiji koštalo 27 miliona dolara zakupa, troškova dobavljača i plata zaposlenih, i još 100 miliona dolara neprodatih zaliha za njen lanac snabdevanja.
McDonald’s gubi otprilike 55 miliona dolara mesečno za plate osoblju, stanodavcima i dobavljačima „za održavanje infrastrukture“ za svoje restorane u Ukrajini i Rusiji, rekao je glavni finansijski direktor Kevin Ozan.
Ti gubici su ukupno smanjili njenu zaradu za 13 centi po akciji u prva tri meseca ove godine.
Mekdonalds je takođe privremeno zatvorio svojih 108 lokacija u Ukrajini iz bezbednosnih razloga.
Prema McDonald’s-u, Rusija i Ukrajina su činile otprilike 2 procenta globalne prodaje i manje od 3 procenta njenog operativnog prihoda.
Mekdonalds je otvorio svoju prvu prodavnicu u Sovjetskom Savezu dva meseca nakon pada Berlinskog zida 1989.
OVO JE PRAVI RAT KOJI NOSI VIŠE ŽRTAVA! AMERIKA PROTIV RUSIJE NA DIGITALNOM FRONTU!
Bio je to simboličan trenutak u godinama hladnog rata, jer je restoran privukao velike gužve na dan otvaranja.
Nakon snažnog pritiska Bajdenove administracije i potrošača aktivista koji protestuju zbog ruske intervencije u Ukrajini, McDonald’s je početkom marta objavio da će privremeno zatvoriti svih svojih 850 lokacija u Rusiji nakon više od 30 godina u zemlji.
Od kraja februara, više od 750 prvenstveno zapadnih kompanija je od tada prekinulo poslovanje u Rusiji.
Rosinter Restaurants Holding PJSC, koji je upravljao sa više od 200 restorana u Rusiji, uključujući devet lokacija McDonald’s-a, saopštio je 28. aprila da je zaradio neto profit za fiskalnu 2021. od 94,8 miliona rubalja u odnosu na gubitak od 1,83 milijarde rubalja u 2020. na vrhuncu pandemije.
Starbucks, PepsiCo i Coca-Cola bili su među onima koji su obustavili svoje poslovne aktivnosti u Rusiji, zajedno sa Yum Brands, koji je imao 1.000 franšiza KFC restorana i 50 lokacija Pizza Hut u Rusiji.
Nije poznato kada će i da li će McDonald’s ikada nastaviti sa radom u Rusiji i Ukrajini, ali je lanac brze hrane saopštio da je i dalje posvećen da nastavi da plaća svoje zaposlene u obe zemlje.
Ne računajući troškove za podršku poslovanju u Rusiji i Ukrajini, kao i druge jednokratne troškove, Mekdonalds je prošle nedelje zaradio profit od 2,28 dolara po akciji, nadmašivši ranije procene od 2,17 dolara.
Uporediva prodaja Mekdonaldsa na prekomorskim tržištima porasla je za skoro 15 odsto, uprkos drakonskim blokadama usled Covid virusa u Kini koje su privremeno zatvorile restorane širom zemlje.
U međuvremenu, poskupljenja jelovnika i novi program lojalnosti pomogli su lancu brze hrane da nadmaši procene tromesečne prodaje i profita uz rast akcija od 2 odsto, uprkos rastućoj inflaciji, ratu u Ukrajini i blokadi usled pandemije u Kini, objavila je kompanija u svom izveštaju.
Mnogi američki lanci restorana podigli su cene kako bi nadoknadili naglo rastuće troškove od plata do sastojaka i papirne ambalaže.
Cene roba za kompaniju su se otprilike udvostručile od četvrtog kvartala u Sjedinjenim Državama i Evropi i sada su čak 14 odsto više na godišnjem nivou, rekao je Ozan.
Skok od 8 procenata u cenama Mekdonaldsovog menija u prvom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu malo je umanjio prodaju.
Sve veći trošak gasa, zakupnina i namirnica za kupce sa nižim prihodima doveo je do toga da neki kupuju jeftinije ili manje stavki Mekdonaldsovog menija u određenim oblastima, rekao je glavni izvršni direktor Kris Kempčinski investitorima.
U „određenim delovima poslovanja i u određenim geografskim područjima, postoji pad prodaje koji pomno pratimo“, rekao je on.
„Moramo se pobrinuti da nastavimo da kvalitet bude važan deo naše ponude”.
McDonald’s će analizirati svoje opcije u tim regionima i pokušati da pruži jasan pravac investitorima najkasnije do kraja tekućeg kvartala, rekao je Kempczinski.
Izvršni direktor je hvalio uspeh uvođenja svog digitalnog programa lojalnosti krajem prošle godine, koji sada ima 26 miliona pretplatnika, i pomogao je da se poveća profit za 3,5 odsto u prodaji u prvom kvartalu na svom primarnom američkom tržištu.
Globalna prodaja lanca brze hrane porasla je u prvom kvartalu na 11,8 odsto, što je iznad procena za povećanje od 8,2 odsto.
Ukupni prihodi su porasli za 11 procenata na 5,67 milijardi dolara, nadmašivši očekivanja od 5,59 milijardi dolara.