Roboti preuzimaju – Amazon predstavlja svoje nove humanoidne robote koji će zameniti njihove radnike
Amazon je predstavio dva nova robota kako bi ubrzao isporuke, što je izazvalo zabrinutost među radnicima centra za dostavu da bi gigant e-trgovine mogao na kraju smanjiti svoju radnu snagu.
U blog postu u sredu, Amazon je rekao da će njegov tim za robotiku početi da testira dvonožnog robota po imenu „Digit“ na lokaciji južno od Sijetla.
„Digit može da pomera, uhvati i rukuje predmetima u prostorima i uglovima skladišta na nove načine. Njegova veličina i oblik su veoma pogodni za zgrade koje su dizajnirane za ljude, i verujemo da postoji velika prilika da se poveća rešenje za mobilni manipulaciju , kao što je Digit, koji može da sarađuje sa zaposlenima“, rekao je Amazon.
Amazon je objasnio da će Digit „pomoći zaposlenima u reciklaži torbi, veoma repetitivnim procesom podizanja i premeštanja praznih torbi nakon što se inventar u potpunosti izvuče iz njih“.
Pored Digita, Amazon je otkrio Sekuoiu, novi robotski sistem koji pomaže bržem ispunjavanju porudžbina kupaca, koji je već operativan u centru za dostavu u Teksasu.
VEČERAS UŽIVO! ROBOTI ĆE PREUZETI SVET ALI U SRBIJI ĆE IM BITI KRAJ
„Sekuoia će nam pomoći da oduševimo kupce većom brzinom i povećanom preciznošću za procene isporuke, dok će istovremeno poboljšati bezbednost zaposlenih u našim objektima“, rekao je Amazon, dodajući da će „identifikovati i skladištiti zalihe koje dobijamo u našim centrima za ispunjenje do 75% brže od možemo danas“.
Takođe „smanjuje vreme potrebno za obradu porudžbine kroz centar za ispunjenje za do 25%, što poboljšava našu predvidljivost isporuke i povećava broj robe koju možemo da ponudimo za isporuku istog ili sledećeg dana“, e- dodao je trgovački gigant.
Amazon je rekao da ima više od „750.000 robota koji rade u saradnji sa našim zaposlenima, preuzimajući veoma ponavljajuće zadatke i oslobađajući zaposlene da bolje isporučuju za naše klijente“.
U nekom trenutku, Amazon će shvatiti da njegova radna snaga robota može bolje da ispunjava narudžbine od ljudi jer se roboti ne razbole, ne prave pauze, ne žale se, ne štrajkuju ili gube vreme gledajući TikTok video snimke na svojim pametnim telefonima.
Napisali smo mnogo beleški tokom godina, obaveštavajući čitaoce o predstojećem masovnom talasu otpuštanja koje će korporacije morati da oslobode zbog veštačke inteligencije. Godman Jan Hacius je u belešci ranije ove godine sugerisao : „Koristeći podatke o profesionalnim zadacima i u SAD i u Evropi, otkrivamo da je otprilike dve trećine trenutnih poslova izloženo nekom stepenu automatizacije veštačke inteligencije i da bi generativna veštačka inteligencija mogla da zameni jednu četvrtinu trenutnog rada. Ekstrapolacija naših procena na globalnom nivou sugeriše da bi generativna veštačka inteligencija mogla da izloži automatizaciji ekvivalent od 300 miliona poslova sa punim radnim vremenom“ jer bi do „ dve trećine zanimanja mogle biti delimično automatizovane pomoću veštačke inteligencije“.
… a u skorije vreme, mlađi ljudi na tržištu rada počinju da shvataju da su im dani odbrojani dok im veštačka inteligencija preuzima posao.