Jutjub: „99,9% nezavisnih medija je uspešno uklonjeno sa naše platforme“
Jutjub se hvalio da je uspešno uklonio 99,9% svih nezavisnih kreatora sa platforme i da sada podstiče isključivo mejnstrim odobrene i „zvanične izvore“.
Prema Google-ovom „glavnom službeniku“ Majklu Hauelu, Jutjub će sada korisnicima pružati samo sadržaj iz mejnstrim medija i od kreatora koje podržava korporacija.
Reclaimthenet.org izveštava: Hauel, naravno, ne vidi ništa loše u tome i čak se, u svim namerama i svrhama, hvali da Jutjub radi na tome da mejnstrim mediji imaju prednost u odnosu na nezavisne stvaraoce, i da se ovi drugi lako mogu suočiti sa cenzurom.
To je zaključak iz njegovih reči, koje je odlučio da izrazi ovako: YouTube radi na „podizanju visokokvalitetnog sadržaja, čak i dok mi radimo na smanjenju i stvaranju manje istaknutog sadržaja koji nije tačan ili nije koristan korisnicima“.
Ceo intervju je pozicioniran kao istraživanje kako „dezinformacije rastu i šire se” navodno u skladu sa količinom sadržaja i brojem korisnika. Postoji čak i tvrdnja koju je izneo Yahoo da „dezinformacije“ medicinskog sektora nisu samo veoma prisutne među korisnicima već i „u široj medicinskoj zajednici“.
Iako ovo može, ali i ne mora da signalizira kontinuiranu cenzuru „nepoželjnih“ medicinskih stručnjaka, YouTube šef zdravstva i javnog zdravlja (da, to je i YouTube posao ovih dana) dr Gart Grejem je rekao da je platforma prva koja je počela „označavanje zdravstvenih informacija koje dolaze od licenciranih lekara, licenciranih medicinskih sestara, licenciranih zdravstvenih radnika“.
Čak i posle svih ovih godina ponekad potpuno proizvoljne cenzure, YouTube bi trebalo da se smatra „verodostojnim izvorom informacija (korisnici) kojima mogu svi verovati“ – jer radi sa Nacionalnom medicinskom akademijom i, naravno, Svetskom zdravstvenom organizacijom (SZO) da izradi svoje definicije, a zatim „podiže to“ – tj. algoritamski promoviše, na račun drugog sadržaja.
Grejem je imao više radoznalih stvari da kaže, poput one, iako je jasno posvećen cenzuri onoga što (ili, šta god) Google odluči da je „delikatna i opasna informacija“ – ljudi bi i dalje trebalo da ih posmatraju kao „otvorenu platformu“!
Grejem ili ne zna šta je otvorena platforma, ili se nada da korisnici YouTube-a/Gugla ne znaju.
Takođe postoji dobra količina pokroviteljstva prema tim korisnicima, jer oni moraju da budu pod nadzorom (od strane Google-a) prilično do kraja kako bi razlučili informacije od dezinformacija i doneli odgovarajuće odluke.
Tajna služba pronašla DNK na kokainu u Beloj kući i sakrila nalaze od javnosti https://t.co/muykqhNODZ
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) November 16, 2023
„Dakle, znate, mi smo otvorena platforma, ali pravi cilj je kako da uravnotežite dobijanje dobrih informacija ljudima u pravo vreme (…) dok se brinete da uklonite delikatne ili opasne informacije.“
Upitan kako je Gugl već uspeo (šokantno) da natera vladu da učestvuje u postavljanju video snimaka koji promovišu njihove politike i koji su „razgovori“ prethodili ovome, izvršni direktor Google-a je rekao da je „ceo zdravstveni ekosistem“ već „osnažen“ da širi svoje poruke.
I on je računao vladu, kao i bolnice i lekare kao deo ovog eko-sistema. Jedna od njih, na kraju, ali ne i najmanje važna, je SZO.
Ono što sa sigurnošću znamo iz velikog broja internih dokumenata koji su se pojavili proteklih meseci i sa Tvitera i sa Fejsbuka jeste da su te dve platforme „usmeravali“ da urade određene stvari od strane vlade i njenih agencija.
Sugeriše se da je Guglov stav u intervjuu suprotan – naime, Hauela u jednom trenutku pitaju da li je kompanija u suštini dala uputstva svim tim nacionalnim i međunarodnim igračima u zdravstvu o tome koji sadržaj da prave, i da li ima „trend“ (uglavnom veštački, moglo bi se dodati).
Hauel diplomatski odgovara na ovo pitanje govoreći da je (pandemija) proizvela zajednicu kreatora iz zdravstvenog sektora.
Ali, kao što znamo, mnogi od njih su takođe ućutkani, međutim, to nije nešto što bi trebalo očekivati od Gugla.
Umesto toga, očigledno se govori o „odobrenoj“ zajednici stvaralaca zdravstvene zaštite.
Ali, kaže Hauel: „Ako nema dobrog sadržaja koji ljudi žele da gledaju, veoma je teško prikazati (taj) sadržaj korisnicima“.
I, rekli bi cinici – onda napišete algoritam koji ionako ubacuje taj sadržaj u svačije „preporučene“ video snimke.
Ali, Hauel je odlučio da tvrdi da su „ljudi dobro reagovali na Jutjubova partnerstva“ – gde ta poslednja reč znači, vlada i međunarodna tela i institucije.
Nulta Tačka/ReclaimTheNet