Avio kompanija Novog Zelanda ima za cilj da prva leti avionom na baterije do 2026. godine
Air New Zealand je u sredu saopštio da ima za cilj da postane prva avio-kompanija koja će upravljati električnim avionom nakon što je najavila planove da se avion na baterijski pogon pridruži njenoj floti 2026. godine.
Nacionalna avio-kompanija je saopštila da je naručila električni avion ALIA od američkog proizvođača vazduhoplovstva Beta Technologies.
Očekuje se da će se u početku pridružiti floti Air New Zealand-a kao usluga samo za prenos tereta i paketa i pisama na domaćim rutama u partnerstvu sa New Zealand Poštom.
„Nameravamo da budemo prva avio-kompanija koja će komercijalno leteti avionom sledeće generacije“, rekla je za AFP Kiri Hanifin, glavni direktor za održivost kompanije Air New Zealand.
Ona je dodala da nacionalni avioprevoznik Novog Zelanda još nema datum kada će moći da ponudi putničke letove avionima na baterije.
Scandinavian Airlines je prošlog maja najavio planove za prevoz putnika na svojim prvim komercijalnim električnim letovima 2028.
Air New Zealand je u saopštenju naveo da se ALIA na baterije može u potpunosti napuniti za oko sat vremena. Sletaće i poletaće kao konvencionalni avion.
Kao i kod električnih automobila, ključna je udaljenost koju avion može da pređe.
Dugačak otprilike 12 metara i težak tri tone, ALIA je prešao udaljenosti od 480 kilometara u jednom probnom letu, saopštila je aviokompanija. Njegova najveća brzina je 270 kilometara na sat i može da leti na visini do 3.000 metara.
TikTok sponzoriše cenzuru! Finansira suzbijanje „dezinformacija“ o klimi https://t.co/7kYA7i5Lqk
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) December 6, 2023
Za početne letove, nakon što bude sertifikovan kao bezbedan za letenje, koristiće se za rute od oko 150 kilometara. Air New Zealand naručio je jedan električni avion sa pravom kupovine do još skoro dve desetine.
Izvršni direktor Greg Foran kaže da je kupovina deo posvećenosti avio-kompanije da obavlja letove sa nižim emisijama.
„Avioni sledeće generacije imaju potencijal da dekarbonizuju naše regionalne operacije“, rekao je Foran novinarima u Oklandu. „Ova kupovina označava novo poglavlje za aviokompaniju.
On se nada da će letenje ALIA-om „unaprediti naše znanje“ kako bi Air New Zealand mogao da leti većim avionima sledeće generacije od 2030.
Avio-kompanija očekuje da će početkom 2024. reći koji aerodromi bi mogli biti dom ALIA-e.