Španski premijer želi da uvede zakon o cenzuri medija usred skandala o korupciji

Španski premijer želi da uvede zakon o cenzuri medija usred skandala o korupciji

Španski premijer Pedro Sančez zalaže se za usvajanje novih pravila sa navedenim ciljem da se zaustavi širenje „lažnih vesti“ – posebno onih za koje je rekao da ih „u velikoj meri finansira ekstremna desnica“.

Ali tamošnja opozicija i dalje nije ubeđena da ovo nije samo još jedna inicijativa za cenzuru medija koje vlada ne voli, a predstavljeno je javnosti kao novi način za obuzdavanje „digitalnih tabloida koji šire obmane“.

Uprkos, ili zbog ovih sumnji, da su aktivnosti vlade usmerene na gušenje samih temelja demokratije, slobode govora i medija, Sančez je odlučio da „proda” svoj predlog španskom parlamentu da zaštiti demokratiju.

„Bez pouzdanih i raznovrsnih izvora informacija, građani su slepi“, izjavio je Sančez.

On nije u pravu – ali akcije, kao i kontekst, govore više od reči. Ne samo da bi Sančezov „zakon o cenzuri“, kako ga nazivaju protivnici, trebalo da bude usklađen sa Zakonom o slobodi medija EU, već dolazi i u posebno osetljivom trenutku za Sančeza lično.

Naime, njegova supruga će svedočiti na sudu u korupcionaškom skandalu, za koji je premijer ranije rekao da su ga iz političkih razloga izmislili „desničarski mediji“ i da pomaže opoziciji.

A najave novih pravila oko medijskih kuća prvi put su se čule od šefa vlade ranije ovog meseca, kada se supruga Begona Gomez prvi put pojavila pred sudom u tom slučaju.

Najuticajnija među opozicijom, Narodna partija, nema sumnje da Sančez jednostavno želi da kontroliše medije koji objavljuju sadržaje koji su kritični prema njemu.

Sančez, s druge strane, insistira da bi se nova pravila podjednako odnosila na sve medije bez favorizovanja. Neke od predloženih mera uključuju identifikaciju „svih akcionara sa uticajem na uređivačku politiku“ – što bi zahtevalo snažnu i jasnu definiciju ko se kvalifikuje pre nego što bi kritičari ikada bili prihvaćeni kao pošteni.

I, španski premijer želi da se uveri da „poverljivi“ mejnstrim mediji (koji se nazivaju „tradicionalnim“ u izveštajima koji se pojavljuju u – mejnstrim medijima) dobiju prednost na konkurentnom tržištu.

Naime, plan je da se njihov prelazak na digitalno subvencioniše sa 100 miliona evra.

Nulta Tačka/ReclaimTheNet

Ne propustite