Severna Irska donosi zakon – Masovna hapšenja svih onih koji odbijaju da se vakcinišu protiv budućeg virusa
Vlada Severne Irske obećala je da će tokom sledeće pandemije početi masovno hapšenje građana koji odbiju da prime mRNA vakcine.
Vlada Severne Irske trenutno sprovodi javne konsultacije o Nacrtu zakona o javnom zdravlju – zakonu koji će, ako bude usvojen, omogućiti vlastima da pritvaraju građane i prisilno im ubrizgavaju eksperimentalne vakcine.
Novim predlogom zakona takođe se nastoji nadograditi i ojačati postojeći Zakon o javnom zdravlju i uskladiti ga s Orvelovim međunarodnim zdravstvenim propisima Svetske zdravstvene organizacije.
Dailysceptic.org izveštava: advokat za ljudska prava Majkl Brentnal detaljno je analizirao politički dokument od 79 strana i objašnjava svoja otkrića u veoma informativnom video intervjuu. Predloženi zakon o javnom zdravlju Severne Irske opisuje kao „zastrašujući“ i „najstrašniji deo predloženog zakona koji sam ikada pročitao“. Brentnal tvrdi da ovaj predlog zakona ima „potencijal da nas odvede u distopijsku budućnost u kojoj smo pod kontrolom države“.
Nacrt zakona vlastima bi dao neviđena ovlašćenja u hitnim zdravstvenim situacijama, uključujući mogućnost primene vakcina i preventivnog lečenja za pojedince, što bi moglo otvoriti vrata prisilnoj vakcinaciji. Takođe bi vlastima dao ovlašćenja da:
- pritvore i stave u karantin pojedince do 28 dana;
- nalažu nošenje „medicinske opreme“, poput maski za lice;
- prisile na medicinske preglede i zdravstveni nadzor;
- nasilno ulaze u prostorije i oduzimaju stvari bez naloga;
- zahtevaju da deca ne idu u školu;
- zatvore preduzeća i spreče odrasle da idu na posao;
- naruše medicinsku poverljivost i privatnost deljenjem podataka o pacijentima sa državnim institucijama;
- zahtevaju od pojedinca da odgovori na pitanja o svom zdravstvenom stanju;
- zahtevaju prisustvovanje „treninzima ili savetovanjima“;
- propišu „kuda osoba može ići ili s kim može biti u kontaktu“.
Sud bi jednostavno morao da utvrdi da osoba „može biti zaražena“ ili „može predstavljati“ rizik po zdravlje drugih. Ovo su slabe osnove za opravdanje drakonskih mera i zahteva navedenih u dokumentu. Prisilni medicinski pregledi, vakcinacija i ograničenje kretanja predstavljaju grubo kršenje medicinske etike i osnovnih ljudskih prava.
Odredba o premještanju osobe u bolnicu ili drugu ustanovu protiv njene volje predstavlja kršenje osnovnih sloboda. Takva ovlašćenja su zloupotrebljena u zemljama poput Novog Zelanda i Australije tokom pandemije Covida.
Advokat Majkl Brentnal smatra da bi ovaj zakon dao neviđena autoritarna ovlašćenja državi sa minimalnom zaštitom prava pojedinaca. Ovaj zakon nije odgovor na javni zahtev, već želja organa za javno zdravlje da prošire svoja ovlašćenja.
Izolacija pojedinaca bila je mera korišćena tokom pandemije Covid-19 i imala je ozbiljne negativne efekte na mentalno i fizičko zdravlje mnogih ljudi. Rizici po pojedinca i društvo daleko nadmašuju sve potencijalne koristi. Ljudi su društvena bića i trebaju međusobnu interakciju kako bi održali svoje fizičko i mentalno zdravlje. Izolacija nikome ne koristi, a posebno je štetna za decu.
Zakon se proširuje na prostorije, ljude i imovinu, i daje vlastima (u obliku policije i drugih neodređenih agencija za sprovođenje zakona) ovlašćenja koja nikada ranije nisu imale, uključujući zaplenu imovine, ulazak u prostorije radi dezinfekcije ili dekontaminacije, kao i pravo da zahtevaju odgovore na pitanja. Nema sumnje da će ove ovlasti biti otvorene za zloupotrebe od strane revnosnih službenika ili loše obučenih policajaca.
Da li zaista želimo da stvorimo društvo u kojem službenici mogu nasilno ulaziti u domove ljudi i odvlačiti ih? Ako se neko pozove na svoje zakonsko pravo na ćutanje, da li bi službenik imao pravo da upotrebi fizičku silu kako bi primorao tu osobu da odgovori na pitanje? Nalozi bi mogli biti izdati od strane nižih sudova samo na osnovu sumnje da osoba može biti zaražena, što je krajnje nejasna formulacija koja je otvorena za zloupotrebe u kriznim vremenima.
Predlog da se osoba prisili na vakcinaciju ili neki drugi profilaktički tretman, protiv njene volje i bez njenog pristanka, gnusan je i predstavlja direktan napad na princip telesne autonomije. To krši sve važeće zakone i kodekse o informisanom pristanku i etičkom medicinskom tretmanu. Ovo je crvena linija koju država nikada ne bi smela preći. Ova jasna etička granica između države i pojedinca postoji da bi se sprečilo da država zloupotrebi svoju moć i prisili suverenu osobu na medicinski tretman. Gde postoji rizik, mora postojati i izbor.
Ohrabrujuće je da je prošle nedelje ministar zdravlja Severne Irske Majk Nesbit istupio protiv obavezne vakcinacije, rekavši:
„Nisam za obaveznu vakcinaciju, čak ni u ograničenim i strogo propisanim okolnostima. Ipak, ispravno je da u javnoj raspravi diskutujemo o svim mogućim opcijama, jer odlučujemo šta bi trebalo biti u konačnom Predlogu zakona kako bi nas sve zaštitio.“
Međutim, ne smemo biti samozadovoljni. U tački 10. Dodatka konsultacionog dokumenta (strana 76) navodi se da je jedan od razloga za konsultacije to što su „mišljenja podeljena o tome da li bi trebalo da postoji ovlašćenje za nametanje tretmana pojedincu“.
Važno je zapamtiti da medicinska etika i zakoni koji štite prava pojedinca postoje upravo za hitne slučajeve, kada se odluke donose u panici ili strahu, i kada je najveća verovatnoća za zloupotrebe i zločine. Ne možemo dozvoliti da želja za sigurnošću nadvlada individualnu autonomiju. Čini se da nije bilo dovoljno razmatranja ozbiljnih troškova i štete koji proističu iz ograničenja i zahteva – kako za pogođene pojedince, tako i za šire društvo – niti ikakve zaštite prava uključenih pojedinaca da ospore ove naloge.
Predloženi zakon bi državi dao neviđena i vrlo autoritarna ovlašćenja, uz minimalne i slabe mere zaštite pojedinaca. Obim predloženih ovlašćenja predstavlja grubo prekoračenje države u oblasti lične autonomije i odgovornosti. Čini se da je država izgubila iz vida da je, u demokratiji, njena uloga da služi građanima, a ne da njima vlada. Ovaj zakon nije odgovor na javni zahtev za dodatnim ograničenjima, već je vođen željom javnozdravstvenih organa da prošire svoja ovlašćenja i dodatno zadiru u donošenje odluka i smanjenje rizika za javnost, za šta su pojedinci sasvim sposobni da se sami pobrinu.
Iskustvo iz poslednje četiri godine jasno pokazuje da nikakvo državno upravljanje javnim životom nije značajno uticalo na smrtnost ili morbiditet od Covida, ali je zloupotreba državne moći zapravo izazvala razornu kolateralnu štetu po fizičko i mentalno zdravlje, obrazovanje dece, društvenu koheziju i ekonomiju.
Lekcije naučene iz pandemije Covid-19 trebalo bi da nas umesto toga podstaknu da ograničimo ovlašćenja države u hitnim slučajevima i postavimo čvršću zaštitu individualnih sloboda i medicinske etike u svim okolnostima, verujući ljudima da su sposobni da procene sopstveni rizik, donesu sopstvene odluke i preuzmu odgovornost za sebe i one oko sebe na human i uravnotežen način.
Rok za javnu raspravu je upravo produžen sa 27. septembra na 14. oktobar 2024. godine, zbog „značajnog javnog interesa“. Nadležna tela nisu olakšala proces građanima jer on uključuje odgovore na skoro 50 detaljnih pitanja koja se odnose na složene predloge u dokumentu o politici od 79 strana, što je dugotrajan proces.
U svom intervjuu, Majkl Brentnal najavio je da on i njegovi saradnici pokreću pravnu borbu protiv same javne konsultacije – koja prema zakonu mora biti jasna i sažeta, kako bi se građanima olakšalo učešće. Brentnal tvrdi da ovaj proces nije ni jedno ni drugo. Proveo je četiri do pet sati dovršavajući podnesak UKMFA-e, u kojem se najstrožije moguće protivi nacrtu zakona.
Objavili su podnesak UKMFA-e na stranici svoje kampanje, zajedno sa drugim resursima i poveznicama kako bi pomogli javnosti da se uključi u konsultacije. Tu su i poveznice na korisne predloške pisama koje su pripremile grupe Together i Stop the NI Health Bill za stanovnike Severne Irske da ih pošalju svojim poslanicima.
Ovo je duboko uznemirujući predlog zakona koji nastoji proširiti ovlašćenja države na načine koji bi kršili osnovna načela medicinske etike – informisani pristanak, telesnu autonomiju, medicinski izbor – i takođe bi kršio mnoga druga ljudska prava. Ove nove mere dale bi vlastima još veću moć nego što su imale tokom pandemije Covid-19, a Severna Irska bi mogla poslužiti kao model za ostatak Velike Britanije. Ključno je da obični ljudi iskažu svoje mišljenje pre isteka roka 14. oktobra.