BMW: Zabrana automobila na benzin u EU od 2035. „više nije realna“
Nemački gigant za proizvodnju automobila BMW upozorava da zabrana EU za prodaju automobila na benzin i dizel od 2035. godine „više nije realna” usred spore prodaje električnih vozila, jer će evropska automobilska industrija doživeti „masovno smanjenje” sa takvom zabranom.
Evropski proizvođači automobila već se bore sa prodajom električnih vozila jer se subvencije u mnogim zemljama bliže kraju, a kineski proizvođači jeftinih vozila dobijaju udeo na tržištu.
Prošle godine, zemlje članice EU odobrile su uredbu o emisiji štetnih gasova prema kojoj će blok prekinuti prodaju novih automobila i kombija koji emituju ugljen-dioksid 2035. godine.
Pravila imaju za cilj smanjenje emisije CO2 za 55% za nove automobile i 50% za nove kombije od 2030. do 2034. u poređenju sa nivoima iz 2021. godine, kao i smanjenje emisije CO2 za 100% za nove automobile i kombije od 2035. godine.
Globalna šizofrenija, trguje se ljudskim dušama! Stefan Gajić u novoj epizodi podkasta Mario Zna (UŽIVO) https://t.co/rG71696fKD
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 15, 2024
Prema uredbi, Evropska komisija će 2026. godine proceniti napredak koji je EU postigla u postizanju cilja. Komisija će odlučiti da li je potrebno preispitati ciljeve.
Ali izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse rekao je u utorak na Samitu automobilske industrije u Parizu da bi zabrana „mogla da ugrozi i evropsku automobilsku industriju u njenom srcu“.
Sadašnji propisi će „sa današnjim pretpostavkama dovesti do masovnog smanjenja industrije u celini“, dodao je Zipse, a prenosi Blumberg.
Prodaja električnih vozila u Evropi ove godine je u padu. Prodaja u Nemačkoj, na primer, opada pošto je Berlin ukinuo subvencije krajem 2023.
Usred usporavanja prodaje električnih vozila, Evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA, pozvalo je prošlog meseca na hitnu akciju kako bi se preokrenuo ovogodišnji trend pada prodaje električnih vozila.
Evropski proizvođači automobila ujedinjeni u ACEA pozvali su institucije EU „da izađu sa hitnim merama pomoći pre nego što novi ciljevi CO2 za automobile i kombije stupe na snagu 2025. godine“.
Evropski proizvođači automobila „igraju našu ulogu u ovoj tranziciji, ali nažalost, ostali neophodni elementi za ovu sistemsku promenu nisu na mestu“, saopštila je ACEA.