KINESKI NEDOSTATAK MAGNEZIJUMA MOGAO BI DA IZAZOVE DODATNE PROBLEME ZA GLOBALNU AUTOMOBILSKU INDUSTRIJU
Iako je nedostatak poluprovodnika ove godine mučio globalnu automobilsku industriju, tržište se sada fokusira na magnezijum, sredstvo za učvršćivanje aluminijuma.
Takav nedostatak mogao bi paralizovati proizvodnju aluminijumskih gredica koje se koriste za izradu blokova motora, menjača, okvira, okvira karoserije i felni, između ostalih važnih artikala za automobile u Evropi i Americi.
„Nedostatak magnezijuma mogao bi izazvati nedostatak aluminijuma, što bi zauzvrat moglo uticati i na proizvodnju automobila”.
„U ovom trenutku naglašavamo da takav scenario još nije uključen u naše procene. Problem se tek pojavio i nijedan proizvođač automobila još nije upozorio na to”, rekao je klijentima u belešci analitičar BofA Securities.
Uzrok nedostatka je kineski monopol na globalnu proizvodnju magnezijuma. Ograničenja proizvodnje topionica sa intenzivnom potrošnjom energije smanjile su proizvodnju industrijskog metala, što je dovelo do smanjenja zaliha u Evropi i Severnoj Americi.
Analitičar kompanije Barclays Amos Fletcher rekao je klijentima da „ne postoje zamene za magnezijum u proizvodnji aluminijumskih limova i gredica“. Upozorio je da će, ako „prestane snabdevanje magnezijumom“, cela automobilska industrija stati.
Najnovije upozorenje o nedostatku magnezijuma koje se ostvarilo bilo je prošlonedeljno upozorenje kompanije S&P Global Platts koja je dobila pismo od predsednika kompanije Matalco Inc. Tom Hortera, upozoravajući korisnike, „u poslednjih nekoliko nedelja dostupnost magnezijuma se smanjila, a mi nismo mogli da kupimo naše potrebne jedinice magnezijuma za celu 2022. godinu”.
Matalco je najveći severnoamerički proizvođač aluminijumskih gredica. Horterovo upozorenje se nastavilo:
“Svrha ove beleške je pružiti ovo važno upozorenje da će, ako se nestašica nastavi, a posebno ako se pogorša, Matalco možda morati smanjiti proizvodnju 2022. godine, što će rezultirati poskupljenjem za naše kupce”.
Ovo je poziv na buđenje da se vidi koliko je koncentrisan složeni globalni lanac snabdevanja, 85% svetske proizvodnje magnezijuma dolazi iz Kine. Većina toga dolazi iz jednog grada u provinciji Shaanxi, Yulin, gde je vlada ove godine smanjila proizvodnju na 70% svih topionica magnezijuma zbog uštede energije uoči zime na severnoj hemisferi.
Evropske industrijske grupe oglasile su uzbunu. WV Metalle, nemačko udruženje za trgovinu obojenim metalima, upozorilo je:
„Očekuje se da će trenutne rezerve magnezijuma u Nemačkoj i širom Evrope biti iscrpljene za nekoliko nedelja, najkasnije krajem novembra 2021. godine“, rekla je grupa. “U slučaju uskog grla u snabdevanju ove veličine, postoji rizik od velikih gubitaka u proizvodnji”.
Evropski Aluminijum, čiji su članovi Norsk Hydro, Rio Tinto i Alcoa, rekao je: „Trenutni nedostatak snabdevanja magnezijumom jasan je primer rizika koji EU preuzima stavljajući svoju domaću privredu u zavisni položaj od kineskog uvoza. Strategija EU za industrijske metale mora se ojačati”.
Aluminijumski fjučersi na Londonskoj berzi metala dostigli su novi vrhunac zbog zabrinutosti oko snabdevanja magnezijumom.
Važno pitanje je da li će Peking dozvoliti topionicama magnezijuma da ponovo počnu sa radom do kraja godine ili početkom sledeće godine radi dopune zaliha. Ako to nije slučaj, očekujte da će se automobilska industrija suočiti sa dvostrukom krizom ne samo nedostatka poluprovodnika, već i ključnog aluminijuma.
Nulta Tačka/InfoWars