SHVATITE OVO OZBILJNO! MILIONI RADNIH MESTA U EVROPI UGROŽENO ZBOG NEDOSTATKA MAGNEZIJUMA! SVE ZBOG NESTANKA STRUJE U KINESKIM TOPIONICAMA
Od ukupne količine magnezijuma za potrebe industrije, Evropa kupuje 95% od Kine, a do kraja novembra će ostati bez metala koji se koristi za jačanje aluminijuma, što bi moglo ugroziti milione radnih mesta u sektorima od automobilizma preko vazduhoplovstva do odbrane i mnogo više, navodi Bloomberg.
Tri trgovinske grupe, uključujući European Aluminium, Eurometaux i industriAll, upozoravaju da se isporuke iz Kine brzo smanjuju zbog nestanka struje u energetski intenzivnim topionicama magnezijuma.
Rekli su da ako se rezerve industrijskog metala ne povećaju u bliskoj budućnosti, to može dovesti do nestašice u trgovini, zatvaranja fabrika i gubitka radnih mesta.
„Snabdevanje magnezijumom poreklom iz Kine je ili zaustavljeno ili drastično smanjeno od septembra 2021. godine, što je rezultiralo međunarodnom krizom snabdevanja neviđenih razmera“, navode trgovinske grupe. Oni su pozvali Brisel da „brzo radi na hitnim akcijama sa svojim kineskim partnerima kako bi se ublažio kratkoročni, kritični problem nestašice, kao i dugoročni efekti ponude na evropsku industriju“.
KLIJENTI HSBC-ovih BANKARSKIH USLUGA 2 SATA NISU MOGLI DA PRISTUPE SVOJIM RAČUNIMA! U SRBIJI JE JUČE PAO SISTEM BANKE INTEZAhttps://t.co/Fa38B3xGRf
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) October 25, 2021
Magnezijum, koji se u velikoj meri koristi u vazduhoplovnoj industriji, je metal za proizvodnju aluminijumskih legura u automobilskoj industriji i mogao bi da izazove probleme evropskim proizvođačima automobila.
Amy Sergeant i Ioannis Masvoulas iz Morgan Stanleya rekli su klijentima prošle nedelje da se Evropa ističe kao region koji je najizloženiji nedostatku magnezijuma iz Kine. Rekli su da je Evropa zatvorila svoju poslednju topionicu magnezijuma 2001. To znači da ne postoji način da Evropa poveća zalihe magnezijuma u zemlji i da sve zavisi od kineske proizvodnje.
Pre nekoliko dana, Barclaysov analitičar Amos Fletcher upozorio je klijente, “nema zamene za magnezijum u proizvodnji aluminijumskih limova i gredica”. Rekao je da će, ako „prestane snabdevanje magnezijumom“, cela se automobilska industrija zaustaviti.
European Aluminium, čiji su članovi Norsk Hydro, Rio Tinto i Alcoa, rekao je da je „trenutni nedostatak magnezijuma jasan primer rizika koji EU preuzima čineći svoju domaću ekonomiju zavisnom od kineskog uvoza. Strategija EU za industrijske metale mora biti ojačana.”
Morgan Stanley upozorava: „Ukoliko nestašica magnezijuma potraje do 2022. godine, postoji rastući rizik od uništenja potražnje u nizvodnom delu jer topionice možda neće moći proizvoditi specifične legure aluminijuma za automobilski, građevinski i sektor ambalaže. U tom scenariju mogli bismo videti pomak ka standardnim ingotima robne klase.”
Nenamerne posledice odluka evropskih zvaničnika da se pre nekoliko decenija u potpunosti oslone na Kinu u pogledu magnezijuma mogle bi dovesti do katastrofe za milione radnih mesta ako se rezerve uskoro ne popune.
NultaTačka/ZeroHedge