ERDOGAN BI NAKON CENZURE U SVOJOJ ZEMLJI DA CENZURIŠE MREŽE U CELOM SVETU: „ZABRANITI „DEZINFORMACIJE““
Društveni mediji postali su jedan od glavnih izvora pretnji modernoj demokratiji, rekao je Redžep Tajip Erdogan za Stratcom Samitu 2021, u Istanbulu
Turski predsednik je u subotu upozorio da dezinformacije, uključujući i društvene mreže, nisu samo pitanje nacionalne bezbednosti, već predstavljaju pretnju globalnoj bezbednosti.
Laži, izmišljene vesti i dezinformacije brzo su se širile korišćenjem društvenih medija, rekao je Redžep Tajip Erdogan u video poruci poslatoj prvog dana Stratcom samita 2021. u Istanbulu, komercijalnoj prestonici Turske.
„Životi miliona ljudi su zamračeni zbog takvih vesti koje se šire sa kanala kojima nedostaje efikasan mehanizam kontrole“, rekao je on na samitu.
Erdogan je rekao da su, kada su se prvi put pojavili, društveni mediji hvaljeni kao simbol slobode, sada su se „pretvorili u jedan od glavnih izvora pretnji današnjoj demokratiji“.
„S tim u vezi, važno je informisati javnost i boriti se protiv dezinformacija i propagande u okviru istine“, rekao je on. „Pokušavamo da zaštitimo naše ljude, posebno ranjive sektore našeg društva, od laži i dezinformacija, a da ne kompromitujemo naše građane’ pravo na dobijanje tačnih i nepristrasnih informacija.”
„Niko, nijedna kompanija ne može biti iznad zakona“, naglasio je on.
„Definitivno nećemo dozvoliti da istina bude obezvređena operacijama dezinformacija, a da se istina prikrije lažima“, obećao je on.
Napominjući da veruje da će Stratcom-ov međunarodni samit o strateškoj komunikaciji ispuniti važnu potrebu na terenu, Erdogan je zahvalio svim učesnicima koji daju doprinos dvodnevnom događaju.
Turska je ovog vikenda domaćin Stratcom-a 2021, međunarodnog skupa koji se bavi ubedljivim politikama, pitanjima, izazovima i trendovima strateškog komunikacionog ekosistema.
Dvodnevni samit okupio je 112 govornika iz preko 30 zemalja i uglednu publiku od preko 3.000.
Teme o kojima se razgovara na samitu su strateška komunikacija, javna diplomatija, digitalna diplomatija, metaverzum, brendiranje nacije, dezinformacije, novi mediji, otvorena inteligencija, nove komunikacione tehnologije i trendovi, strateški marketing i politička komunikacija.