ZBOG ISTORIJSKOG NEDOSTATKA VOZAČA, PROIZVOĐAČI DEBATUJU OKO KAMIONA KOJIMA NIJE POTREBAN VOZAČ
Dok debata o bezbednosti samovozećih automobila besni između proizvođača automobila i regulatora, druga debata će uskoro početi: da li masivni samoupravljivi kamioni od 40 tona sa 18 točkova mogu biti bezbedni na putevima?
Problem izazivaju kompanije poput JB Hunta, Uberovog odeljenja za teretni promet i FedEx-a, od kojih sve testiraju autonomne velike platforme. Tehnologija, koja bi sada mogla da bude korisna tokom trenutne nestašice vozača, verovatno je još godinama daleko. Ali to nije sprečilo da se ovo pitanje žestoko osporava, prema novom izveštaju Bloomberg-a.
Sterling Anderson, suosnivač kompanije Aurora Innovation Inc., vidi očigledne prednosti: „Ljudi vozači, po našoj prirodi, moraju da jedu, spavaju i prave pauze. Ono čemu to dovodi je ogromna nedovoljna iskorišćenost ovih kamiona i mnogo sporije kretanje robe.”
Iako zakon još nije usvojen, ideja da se traktorske prikolice kreću autoputevima bez vozača privukla je pažnju zagovornika bezbednosti. NHTSA, na primer, brzo ističe da je 12,6% svih nesreća na putevima u SAD u 2020. godini uključivalo veliki kamion.
Keti Čejs, predsednica Advocate for Highway and Auto Safety, prokomentarisala je: „Ono što vidimo da se dešava na putevima sa nekim automobilima koji tvrde da imaju sposobnost samoupravljanja da se sudaraju sa barijerama i ljudima daje malo pauze. Ne bi trebalo da stavljamo testne proizvode na puteve.“
Čejs kaže da je „nejasno“ da li bi samoupravljive traktorske prikolice rešile probleme vezan za nacionalni lanac snabdevanja u ovom trenutku.
Ali tehnološke kompanije nastavljaju sa testiranjem. Waymo odeljenje za transport takođe je počelo da testira kamione bez vozača, pomažući u naporima JB Hunta.
U međuvremenu, industriji trenutno nedostaje oko 80.000 vozača za ono što joj je potrebno da zadovolji potražnju, kaže se u izveštaju. Vozači su pali za 6,8% u 2020. u odnosu na 2019. godinu, saopštilo je Američko udruženje kamiondžija.
Ariel Wolf, generalni savetnik Koalicije za samoupravljiva vozila, zaključio je: „Mora da bude bezbedno, ali ova vozila moramo da izvedemo na put što je pre moguće.
Nulta Tačka/ZeroHedge