Evropski parlament umesto vinjeta odobrio plaćanje po kilometraži zbog emisije CO2
Evropski parlament prošle sedmice dao je finalno odobrenje za izmenu pravila o naplati putarina na saobraćajnicama u okviru TEN-T mreže, koju države članice mogu da uvedu za kamione, autobuse, kombije i automobile.
Nova pravila, koja su usvojena u četvrtak, ne obavezuju zemlje članice na uvođenje putarina, ali ukoliko se odluče da ih uvedu, moraće da poštuju pravila EU, piše plutonlogistics.com
Izmena koja se odnosi i na kamione nalaže da putarine više neće funkcionisati po sistemu naplate za određeni vremenski period (kao vinjeta), već kao nadoknada za pređenu distancu (za pređene kilometre). Cilj ove promene je da se poboljša funkcionalnost principa “zagađivač plaća” i “korisnik plaća”.
U slučaju da nove naknade budu nesrazmerne očekivanim prihodima, države će imati mogućnost da na pojedinim delovima TEN-T mreže zadrže vinjete.
Globalna tehnokratska kabala otkrivena kroz analizu njihovog umrežavanja i tokova novca
Novim pravilima je predviđeno i određivanje različitih naknada za kamione i autobuse, na osnovu emisije CO2, kao i za kombije i minibuseve, na osnovu njihovih „ekoloških performansi“.
Najavljeno je i značajno smanjenje visina putarina za vozila sa nultom ili niskom emisijom.
Pravila stupaju na snagu 20 dana nakon što budu objavljena u Službenom listu EU. Države članice imaće dve godine da se pripreme za njihovu primenu.