Mekdonalds se prodaje u Rusiji, radiće pod novim brendom, zadržavajući osoblje, lanac restorana i meni
Intervencija u Ukrajini dovela je do toga da mnoge zapadne kompanije pauziraju svoje poslovanje ili napuste Rusiju, a poslednji koji je to učinio je Mekdonalds, posle tri decenije rada.
NYTimes izveštava da će McDonald’s prodati svoju rusku knjigu poslovanja lokalnom kupcu. Prodavnice će biti preimenovane što znači da novi kupac više neće koristiti McDonald’s logo.
Većina od 847 McDonald’s-ovih restorana u Rusiji su u vlasništvu kompanije. Otpisaće između 1,2 i 1,4 milijarde dolara i priznati „gubitke u konvertovanju stranih valuta“, saopštio je Mekdonalds.
„Ovo je komplikovano pitanje bez presedana i sa dubokim posledicama“, rekao je Kris Kempčinski, izvršni direktor Mekdonaldsa, franšizama u pismu koje je NYT dobio.
„Neki bi mogli tvrditi da je obezbeđivanje pristupa hrani i nastavak zapošljavanja desetina hiljada običnih građana sigurno ispravna stvar. Ali nemoguće je ignorisati humanitarnu krizu izazvanu ratom u Ukrajini. I nemoguće je zamisliti da i dalje predstavljaju istu nadu i obećanje koje nas je dovelo do ulaska na rusko tržište pre 32 godine“, nastavio je Kempčinski.
On je dodao: „Ovo nije bila laka odluka, niti će je biti jednostavno izvršiti s obzirom na veličinu našeg poslovanja i trenutne izazove poslovanja u Rusiji… Ali krajnje stanje je jasno“.
Otkako je ruski predsednik Vladimir Putin pokrenuo intervenciju u Ukrajini 24. februara, zapadne kompanije su bile pod pritiskom svojih vlada da prekinu veze sa Rusijom. Energetske kompanije, kao što su BP, Shell i Exxon Mobile, povukle su svoje investicije u zemlji.
Od robe široke potrošnje i maloprodaje do finansija do hrane i medija do tehnologije do putovanja i logistike i do proizvodnje, desetine zapadnih kompanija su ili obustavile poslovanje ili su se povukle iz Rusije.
Lokalni kupac Mekdonaldsovih prodavnica u Rusiji tek treba da bude obelodanjen.
MARIO ZNA i ŽELJKO INJAC- Pravoslavno PROROČANSTVO- Tehnokratske ideje su osuđene na PROPAST