AMAZON je postao prva kompanija na svetu koja je izgubila MILIJARDU dolara u vrednosti
Amazon, jedna od prvih kompanija koja se pridružila prestižnom klubu za procenu vrednosti od hiljadu milijardi dolara , upravo je prešla još jednu, doduše manje poželjnu prekretnicu. Ove nedelje, Ewerithing Store Džefa Bezosa postala je prva kompanija kojom se trguje na javnom tržištu koja je izgubila milijardu dolara na tržišnoj proceni.
Zapanjujuće brojke, koje je prvi primetio Blumberg, rezultat su pogoršanja ekonomije, stalno loših izveštaja o zaradi i masovnih rasprodaja akcija. Amazon, čija je vrednost 21. juna bila 1,882 milijardi dolara, u četvrtak je izvestila o relativno bednih 878 milijardi dolara. Majkrosoft, koji je prošle godine nakratko pretekao Apple kao najvredniju kompaniju na svetu, nije zaostajao mnogo, a gubici od tržišne vrednosti su se kretali oko 900 milijardi dolara. Kombinovano, pad ove dve kompanije odražava efekat loše godine koju većina u tehnologiji želi da uskoro zaboravi.
Ti padovi nisu ograničeni samo na Amazon i Microsoft. Pet najvrednijih američkih tehnoloških kompanija navodno je ove godine izgubilo ukupnu vrednost od 4 biliona dolara. Da to stavimo u perspektivu, to je više od kombinovanog BDP-a Turske, Argentine i Švajcarske.
Amazon je, posebno, razočarao investitore prošlog meseca prihodima u trećem kvartalu koji nisu ispunili očekivanja. Što je još gore, kompanija je rekla da očekuje rast u četvrtom kvartalu u odnosu na isti period prošle godine od samo 2-8%. To je u redu za normalnu kompaniju, ali nema ništa normalno u vezi sa Amazonom koji je do sada bio mašina za neumoljiv rast. Kao i mnoge druge kompanije, Amazon je takođe morao da se bori sa opadanjem kupovine putem e-trgovine jer su potrošači, manje zabrinuti za covid-19, počeli da se vraćaju u maloprodajne prodavnice.
Budite SPREMNI na ono što SLEDI – EVO ŠTA ČEKA CEO SVET
„Očigledno se mnogo toga dešava u makroekonomskom okruženju“, rekao je izvršni direktor Endi Džesi nakon izveštaja o zaradi u trećem kvartalu. „I mi ćemo uravnotežiti naše investicije kako bismo bili efikasniji bez ugrožavanja naših ključnih dugoročnih, strateških ciljeva.“