Velika Britanija polako ali sigurno uvodi sistem Digitalnog ID-ja
Velika Britanija ide ka nacionalnom sistemu digitalne identifikacije. Posle više od dve godine relativne tišine, Državna digitalna služba (GDS) skreće pažnju na program GOV.UK One Login, ambicioznu uslugu digitalnog identiteta. Tom Rid, izvršni direktor GDS-a, i Natali Džons, direktor za digitalni identitet, nedavno su artikulisali viziju i trenutno stanje programa, opisujući ga kao transformativnu promenu sa ciljem da se olakša interakcija javnosti sa državnim službama.
Centralizovani digitalni ID sistemi, iako obećavaju efikasnost i besprekornu verifikaciju identiteta, predstavljaju značajnu zabrinutost za privatnost i građanske slobode. Centralizovani sistem agregira sve lične podatke pojedinaca u jedno spremište, stvarajući metu visoke vrednosti za hakere i povećavajući rizike od curenja podataka. Ovi sistemi takođe mogu omogućiti prekomerno praćenje i praćenje pojedinaca, što predstavlja pretnju po ličnu privatnost i slobodu.
Sistem One Login omogućava pojedincima da autentifikuju svoje identitete za različite usluge centralne vlade putem veb pretraživača ili aplikacije. Proces se ubrzava korišćenjem pasoša, vozačkih dozvola, biometrijskih dozvola boravka i verifikacije zasnovane na znanju. Štaviše, aplikacija omogućava korisnicima da verifikuju svoj identitet uparujući selfi sa fotografijom u pasošu.
Od svoje implementacije, usluga je napredovala, sa preko 819.000 kreiranih naloga i 2,15 miliona preuzimanja aplikacija. Osam vladinih službi, uključujući Službu za otkrivanje i zabranu i Registar izjava o modernom ropstvu Ministarstva unutrašnjih poslova, do sada je usvojilo sistem.
Apokaliptična faza tehnokratije i transhumanizmahttps://t.co/YuzNLpXmjc
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) June 27, 2023
Sistem je takođe postavio optimističan kurs za sledeću godinu, sa planovima da integriše više usluga kao što su Dom kompanija, Odeljenje za životnu sredinu, hranu i ruralna pitanja, Odeljenje za rad i penzije i boračke lične karte. Pored toga, metoda verifikacije identiteta licem u lice i pozivni centar za podršku korisnicima biće predstavljeni u narednim mesecima.
Do proleća sledeće godine očekuje se značajna tranzicija jer će HM prihodi i carina (HMRC), britanska verzija poreske uprave, početi da usmerava nove korisnike na One Login, pokrećući migraciju postojećih naloga sa vladinih naloga. Kraj marta 2025. je zacrtan kao vremenski okvir do kojeg će „ogromna većina“ državnih usluga biti integrisana u One Login, sa preko 100 usluga koje se očekuje da će biti uključene.
Šira vizija za One Login je ugradnja dodatnih dokumenata poput izvoda iz matične knjige rođenih za verifikaciju identiteta, u zavisnosti od digitalizacije evidencije od strane Opšte matične službe. Drugi aspekt uključuje korišćenje skupova pitanja iz Odeljenja za rad i penzije i podataka HMRC-a za verifikaciju zasnovanu na znanju.