Компанија Амазон саопштила је у среду да убрзава аутоматизацију својих магацина уз помоћ вештачке интелигенције и роботике, што поново отвара питања о будућности људске радне снаге.
Гигант е-трговине, познат по обећању брзих испорука, представио је у Силицијумској долини роботске руке и високотехнолошке уређаје за рад у магацинима, истичући да АИ не само да покреће нове иновације, већ и драматично убрзава њихов развој.
Међу новим технологијама демонстрираним на конференцији у огромном дистрибутивном центру налазио се и робот „Блу Џеј“, описан као машина која ефикасно може да сортира, подиже и пакује производе на једном радном месту. Овај систем се тренутно тестира у Јужној Каролини.
„Блу Џеј“ долази након робота „Вулкан“, представљеног почетком године, који је, према Амазону, способан да „осети додир“ док помаже у обради наруџбина купаца.
Главни технолошки директор Амазон роботике Тај Брејди изјавио је да је вештачка интелигенција скратила време развоја „Блу Џеја“ за две трећине, па је цео процес — од дизајна до примене — трајао нешто више од годину дана.
🚨 СЗО и Европска комисија покрећу АИ систем за праћење друштвених мрежа и „дезинформација“ у реалном временуhttps://t.co/0Ts9YQFUL2
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 21, 2025
„То је снага АИ,“ рекао је Брејди. „Очекујте још брже циклусе развоја — налазимо се на путањи која ће драматично повећати обим и утицај иновација у нашим операцијама.“
Он је одбацио страхове да ће ширење роботике и вештачке интелигенције значити мање послова за људе, тврдећи да је Амазон у последњој деценији створио више радних места у САД него било која друга компанија.
„Ови системи нису експерименти, већ стварни алати направљени да ваш посао учине безбеднијим, паметнијим и исплативијим,“ поручио је запосленима Брејди.
Ипак, Њујорк тајмс је у уторак објавио да би роботизација могла омогућити Амазону да избегне запошљавање чак 160.000 радника у наредне две године, чак и уз раст интернет продаје.
Аутоматизација магацина могла би смањити потребу за новим запосленима, нарочито за сезонским радницима током празничних гужви.
Амазон је такође представио АИ систем који управља роботима и тимовима у магацинима, као и паметне наочаре са камером које возачима приказују навигацију и упутства за испоруку.
Овим потезом Амазон јасно показује да корача ка будућности у којој роботи, алгоритми и вештачка интелигенција преузимају кључне улоге у логистици и дистрибуцији, док људи све више постају надзорници а не извршиоци.