Boingov putnički avion ponirao tokom leta, hospitalizovano 13 ljudi
Još jedan prepun putnički avion Boinga ponirao je sa zastrašujućih 7,6km nakon što je doživeo kvar u toku leta.
Trinaest putnika na letu Korea Airlinesa za Tajvan prebačeno je u bolnicu nakon incidenta.
Avion Boing je ponirao sa više od 7km nakon kvara u sistemu za pritisak u kabini.
Let Korean Airlines-a KE189 prinudno je sleteo u Inčeon u Južnoj Koreji u subotu nakon incidenta.
Ovo je samo poslednji u nizu prijavljenih kvarova u avionima Boing.
Kompanija koja se suočava sa sve većim kritikama zbog svojih aviona i bezbednosnih protokola od januara.
Udahnite duboko, ono što ćete čuti može da promeni sve | DJ369369 | Mario Zna, 283 Uživo
Više uzbunjivača je istupilo da optuži kompaniju da nije ispunila bezbednosne standarde i da se trudi da smanji troškove tokom proizvodnje mlaznjaka na nepropisan način.
Dva od tih uzbunjivača nedavno su umrla u sumnjivim okolnostima nakon što su razotkrili bezbednosne propuste.
Let Korea Airlines-a poleteo je sa međunarodnog aerodroma Inčeon u blizini glavnog grada Seula u subotu u 16:45 po lokalnom vremenu.
Trebalo je da stigne na međunarodni aerodrom Tajčung na Tajvanu oko dva sata kasnije.
Međutim, 50 minuta nakon njegovog poletanja, piloti su postali svesni kvara u sistemu pritiska u kabini aviona.
Avion je nakon toga pao sa visine od 10km na manje od 3km u roku od samo deset minuta, prema veb stranici za praćenje aviona flightradar24.
Avion je bio Boing 737 Max 8, prema izvoru Korea JoongAng Daily.
Putnici su bili primorani da stave maske sa kiseonikom koje su padale sa plafona, a deca u avionu su plakala dok je avion počeo da se brzo spušta, objavio je Taipei Times.
Boing 737 se potom preusmerio nazad na aerodrom Inčeon, gde su putnici čekali do nedelje ujutru na zamenski let, koji je stigao na Tajvan nešto posle podneva.
U incidentu je povređeno više desetina putnika, a 13 osoba je hospitalizovano.
7 načina da zaustavite Matriks kontrolni sistem da vas porobi https://t.co/cMua776Ngl
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) June 24, 2024
Brza promena pritiska u kabini dovela je do toga da više putnika pati od glavobolje, hiperventilacije, bolova u bubnoj opni i krvarenja iz nosa, navodi Korea JoongAng Daily.
List citira zvaničnike u Ministarstvu za zemljište, infrastrukturu i saobraćaj.
Ovo je samo poslednji u nizu prijavljenih kvarova na Boing avionima.
Boing je pod pojačanim nadzorom u pogledu bezbednosti svojih aviona otkako je panel pao sa aviona Aljaska erlajnsa 737 Max 9 usred leta u januaru.
Incident je doveo do toga da izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun i predsednik Leri Kelner najavljuju svoj izlazak iz kompanije do kraja 2024.
U martu, Boing 777-200 Junajted erlajnsa bio je prinudno prizemljen i prinudno je sleteo nakon što je guma pala sa aviona.
Prepun mlaznjak je bio primoran da izvrši „trbušno sletanje“ na pistu bez punog stajnog trapa.
Pored toga, 50 osoba je navodno povređeno nakon što je došlo do ekstremne turbulencije na 787-9 Dreamliner koji je putovao od Sidneja do Oklanda.
Početkom juna, drugi avion Boinga bio je prinuđen da izvrši prinudno sletanje, nakon što je viđen plamen iz jednog od njegovih motora.
Boing 737 kompanije Virdžin erlajns leteo je iz Kvinstauna na Novom Zelandu za Melburn u Australiji, ali je posle incidenta preusmeren na aerodrom Inverkargil.
Od januara, nekoliko bivših i sadašnjih zaposlenih tvrdilo je da je Boing smanjio provere tokom proizvodnje svojih aviona, ignorišući upozorenja o njihovoj bezbednosti.
Dvojica takvih uzbunjivača – Džošua Din i Džon Barnet – umrli su neočekivano nakon što su izašli u javnost.
Izvršni direktor Kalhun je svedočio tokom saslušanja u senatu prošle nedelje, gde je ispitivan u vezi sa bezbednosnim standardima njegove kompanije, transparentnošću i kulturom na radnom mestu.