CDC I AMERIČKI UNIVERZITETI PLAĆAJU STUDENTIMA DA UTIČU NA KOLEGE DA SE VAKCINIŠU
Američki studenti mogu biti plaćeni ako žele da utiču na svoje kolege da se vakcinišu protiv COVID-a i to kroz novi program studentske kampanje za društvene mreže.
UKOLIKO ŽELITE DA DOĐETE DO SLOBODNIH, PROVERENIH I ZABRANJENIH INFORMACIJA, PRATITE REDAKCIJU NULTE TAČKE NA TELEGRAMU – ,,Nulta Tačka – Telegram kanal”
Kampanja regrutuje studente da se „bore protiv dezinformacija o vakcinama i grade poverenje u vakcine kroz svoju studentsku zajednicu“, putem TikTok-a, Instagrama i drugih platformi.
U partnerstvu sa Američkim Centrom za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), Američkim udruženjem zdravstvenih fakulteta (ACHA) i Omladinskim marketinškim povezivanjem (YMC), univerziteti promovišu plaćene prakse za studente koji „reklamiraju“ i potstiču kolege na vakcinu protiv COVID-a.
Studenti izabrani za program studentske kampanje za angažovanje na društvenim mrežama moraju se ponašati kao uticajni faktori koji se „bore protiv dezinformacija o vakcinama i grade poverenje u vakcine kroz svoje zajednice i među kolegama“.
Program pokrenut u junu 2021. i trajaće do jesenjeg semestra. Svaki student „influencer“ dobiće novčanu naknadu, kako piše u najavi od 8. jula koju je objavio Univerzitet u Nevadi, Las Vegas (UNLV).
Zahtevi za posao uključuju promociju vakcine razmenom informacija na Instagramu i TikTok-u, zalaganje za ACHA-inu inicijativu CoVAC i vođenje „digitalnih napora na povećanju poverenja u vakcine među vršnjacima“. Takođe se očekuje da studenti daju novosti o stavovima o COVID-19 iz kampusu u kampus.
Kampanja za angažovanje studentskih društvenih medija, deo je šire ACHA-ine(American College Health Association – Zdravstvena Asocijacija Američkih Fakulteta) inicijative CoVAC, koja je dizajnirana za povećanje vakcinisanih u kampusu i uključuje 3000 dolara dodatne stipendije za fakultete koji žele sprovesti ovakav vid reklame za vakcinu protiv COVID-a. Mnogi kampusi širom zemlje već su doneli svoje odluke što se tiče vakcina protiv koronavirusa za studente i zaposlene za jesenji semestar.
ACHA nije odgovorila na zahtev Kampus Reform-a za informacijama o načinu finansiranja prakse ili o tome na koji način druge škole učestvuju.
Pored UNLV-a(Koledža u Las Vegasu), Univerzitet Sinsinati je takođe najavio svoje učešće u programu kada je na svojoj veb stranici istakao studentskog ambasadora za vakcinu protiv koronavirusa.
Slični napori studentskih „influensera“ nezavisno su sponzorisani na drugim univerzitetima. U jesen 2020. godine Univerzitet u Misuriju angažovao je pet studenata da utiču na kampusu radi sigurnosti COVID-19. Univerzitet je kanadskoj kompaniji Glacier platio 10.300 američkih dolara za vođenje projekta, navodi Columbia Missourian.
Univerzitet u Miamiju takođe je zaposlio 75 studenata u jesen 2020. godine da budu „ambasadori javnog zdravlja“, strateški ih smeštajući u prometna područja kampusa kako bi podstakli vršnjake da slede socijalnu distancu i nose maske. Praksa je, rekla je jedna studentkinja za NewsTheU, bila vrlo efikasna.
„Primećuju nas po našim košuljama. Dakle, kad vide da prilazim, ne moram čak ni nekome reći da nešto učini; automatski me vide i popraviće svoju masku ili nešto slično “, rekla je studentkinja zadužena za kontrolu kao ambasador javnog zdravlja kampusa, na Univerzitetu Majami, Kamila za NewsTheU.
Kampus Reform je pokušao da kontaktira CDC, ACHA, YMC i UNLV radi komentara, ali nije dobio odgovor na vreme za objavljivanje.
UKOLIKO ŽELITE DA DOĐETE DO SLOBODNIH, PROVERENIH I ZABRANJENIH INFORMACIJA, PRATITE REDAKCIJU NULTE TAČKE NA TELEGRAMU – ,,Nulta Tačka – Telegram kanal”
Nulta Tačka/ActivistPost/Campus Reform