Da li deca nazaduju u praktičnom znanju? Generacija Z priznaje da ne znaju kako da promene sijalice
U slučaju da vam je potrebna dodatna potvrda da ljudska rasa nastavlja da se razvija, evo novosti za vas.
Novi podaci pokazuju da se mnogi u generaciji Z bore sa osnovnim „uradi sam“ zadacima poput promene sijalice, prema novom izveštaju Njujork posta.
Endi Turbefild iz Halfordsa, prodavac automobila i bicikala u Velikoj Britaniji, rekao je: „Među mlađim generacijama gubi se sposobnost obavljanja osnovnih, praktičnih zadataka“.
„Oni jednostavno nisu morali da rade stvari za sebe“, rekla je Yamalis Diaz, psiholog iz NYU Langone.
Ovo morate da vidite, ruski komandant poslao snažnu poruku Srbima | Jevgenij Nikolajev | Mario Zna
Nastavila je: „Toliko njihovih (i svih naših) života je automatizovano, ugodno i angažovano na spoljnim poslovima, od čega je današnja generacija mladih ljudi imala više koristi nego prethodne generacije. Dakle, potpuno je logično da Generacija Z jednostavno ne zna kako da uradi nešto u pogledu netehnoloških ili nezavisnih zadataka.
Orvel uživo! Vlasti Velike Britanije uvode zabranu razgovora o religiji i transrodnim osobama u restoranima i pabovima https://t.co/kMvvdFsdVJ
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 14, 2025
Izveštaj Posta kaže da je Halfordsova anketa od 2.000 odraslih otkrila da skoro 25% generacije Z ne zna kako da promeni sijalicu na plafonu, često navodeći brige o bezbednosti kao što su vruće sijalice ili rizik od merdevina. Umesto da pokušaju sa zadatkom, mnogi radije teraju druge da to urade.
Ovo doprinosi narativu o nevoljnosti generacije Z za „uradi sam“, pri čemu se neki odlučuju da plaćaju profesionalcima za manje zadatke, a ne da ih sami rešavaju.
Analitičari Halfordsa su otkrili da generacija Z godišnje troši preko 1.500 dolara na angažovanje profesionalaca za osnovne kućne poslove, u poređenju sa 470 dolara za generaciju X i 300 dolara za bumere.
S obzirom na njihov nedostatak „uradi sam“ veština, možda je to dobro potrošen novac. Mnoge generacije Z takođe se oslanjaju na roditelje za poslove poput pranja automobila, a manje od polovine zna kako da doda vazduh u gumu ili da zameni metlicu brisača.
Konačno, Post je napisao da skoro 30% generacije Z ne može da identifikuje šrafciger sa ravnim vrhom, a 21% ne prepoznaje ključ. Šokantno, 1 od 10 bi pozvao profesionalca samo da okači sliku.