Sve vesti Tehnologija

Električni automobili su laž: Više štete našoj okolini nego klasični automobili

Električni automobili su laž: Više štete našoj okolini nego klasični automobili

Da li ste znali da su prvo nastali električni automobili još davne 1832. godine. A njihov izumitelj je Robert Anderson. Elon Mask pre Elona Maska! No ipak, pojavom automobila koji rade na bazi fosilnih goriva, 1886. godine, električna vozila se zamenjuje zbog svoje inferiornosti.

Zapravo, auto na bazi fosilnih goriva se pokazao kao mnogo snažnija mašina. Mašine koje mogu prevaliti duže distance pri većoj brzini. Pritom im je trebalo mnogo manje vremena za punjenje. Mnogo brze nego električni automobil, pogotovo 1886. godine.

U svakom slučaju, tehnologija je znatno uznapredovala od prve pojave električnog automobila tokom 18. veka, i danas su elektricni automobili superiorniji u odnosu na one koje pokreću fosilna goriva!

I ne baš, električnim automobilima je i u 21. veku potrebno dosta duže vremena da se napune. Ne tako često kao 1832. godine, medjutim, ipak im je konstanto punjenje potrebno, što onemogućava duže putovanje bez prekida. Pritom su i danas elektricni automobili slabije mašine te nisu predivdjene za duga putovanja, kada krenete u Grčku na odmor kolima, na primer.

MITOVI O ELEKTRIČNOM AUTOMOBILU

Mitovi o električnom automobilu.

 

Električni auto ne emituje ugljen-dioksid

Da, tačno je – električni auto ne emituje štetne gasove tokom vožnje. Medjutim, fabrika u kojoj se auto proizvodi luči ugljen-dioksid tokom proizvodnje. Štavise, veća se količina ugljen-dioksida luči tokom proizvodnje električnog automobila, nego automobila koji radi na bazi fosilnih goriva.

Istina je da korišćenjem električnih automobila smanjujemo nivo štetnih gasova u gradovima, što je pozitivno, no efekat za planetu ostaje isti. Proizvodnja električnih automobila luči ugljen-dioksid u atmosferu.

Na kraju dana električna “green opcija” i nije više toliko “green” kada se skinu maske.

Električni auto će vas manje koštati?

Cene novih električnih automobila su u proseku 19.000. Eura skuplja od automobila na gas. Zato Vam industrija elektricnih automobila obećava da ćete izbeci trošenje novca na svakodnevno placanje goriva za svoje vozilo. Ukoliko se odlučite za kupovinu električnog automobila, godišnje ćete uštedeti do 1500. dolara u proseku. 

Međutim, električni automobili su stvoreni za gradsku vožnju i nisu predviđeni da sa njima prevalite veliku kilometražu. Iz tog razloga, svaki put kada odlazite na odmor ili bilo koje drugo duže putovanje moraćete da platite auto koji radi na principu fosilnih goriva i platite za to gorivo.

Takodje, baterija električnog automobila ne traje dugo, dok prosečna cena nove baterije  5.500 dolara. Osim toga, proizvodnja nove baterije za električni auto emituje ugljen-dioksida, plus stara baterija prelazi u otpad sto zagadjuje životnu okolinu. 

Pa koliko je taj njihov zeleni auto zaista zelen? 

Kupovina polovnog elektro-četvorotočkasa

Razliku u visokoj ceni možete ublažiti kupovinom polovnog električnog automobila. Takodje, mozete ugraditi solarne panele na krov vaseg automobila i dobijete malo besplatne energije, pored toga sto i solarni paneli kostaju.

Imajte na umu da polovni automobil ima kraći životni vek i moraćete da kupite novi.

Da li je električni auto zeleniji auto?

Kao sto možemo videti, i ne bas. Električni automobili su inferorni naspram automobila koji rade na fosilna goriva. Baterija steti životnoj sredini, proizvodnja vozila emituje ugljen-dioksid a cene su više u odnosu na svoju konkurenciju.

I pored opravdane sumnje da ugljen-dioksid zapravo nije opasan za našu okolinu, postvlja se pitanje, zašto green agenda i njeni promoteri promovišu ovaj auto kao čist i bezbedan za životnu sredinu?

Možda zato što žele potpunu tranziciju na električnu energiju, ili zato što ce nam električni auto ograničiti kretanje na krace relacije. Mozda od svega pomalo.

U svakom slučaju, da se zaključiti da su elektricni automobili “Green” u istoj meri koliko i automobili na bazi fosilnih goriv, a priča da su green je bajka za onaj deo naivne populacije koji je spreman da proguta sve.

Da proguta gasove izlučene direktno iz auspuha fosilnog automobila ili one gasove iz fabrike električnih vozila. Da proguta priču o svakoj opasnosti, sluša svaku struku, gleda svaku televiziju. A takvih nema ovde, Na Nultoj Tačci.