Elitni pedofili koriste TikTok za trgovinu decom
TikTok pruža mogućnosti trgovcima decom da podvode decu, upozorio je terapeut za mlade.
Dr Kejti Guin je provela poslednjih 10 godina pružajući kućnu porodičnu terapiju mladim ljudima i njihovim porodicama u Luizijani. Ona je regionalni direktor Centra za decu i porodicu.
Theepochtimes.com izveštava: Potreba za uslugama mentalnog zdravlja među mladima je naglo porasla u poslednje dve godine, prema Guinn, koja je rekla da se susreće sa sve više dece koja su bila žrtve seksualne trgovine. Dajući definiciju pojma, ona je rekla da „seksualna trgovina uključuje bavljenje seksualnim aktivnostima protiv volje osobe radi razmene dobara“. Transakcija nije uvek povezana sa novcem, ali može uključivati i drogu, hranu ili sklonište, na primer.
Kao rezultat pandemije COVID-a, Guinn je rekla da se pojavio relativno novi koncept, koji je nazvala „sajberseksualna trgovina“. Cilj namamljivanja dece i odraslih u seksualnu trgovinu ostaje isti, ali u ovom pristupu, rekla je, „sve je virtuelno“. Veb lokacije i razne telefonske aplikacije sa mogućnošću razmene poruka koriste se za komunikaciju sa korisnicima, koji su često maloletni.
Žrtve i učesnici mogu da otpremaju sadržaj, poput fotografija ili video zapisa, a transakcija se dešava pomoću kriptovalute. Prema Guinn, „Ovo novo carstvo trgovine seksom je neverovatno teško pratiti i naučiti više o tome jer se stalno i trenutno razvija”.
Ono što se zna, rekla je, jeste da su deca posebno ranjiva. „Da bi dete ili druga žrtva bila podložna seksualnoj trgovini“, rekla je Guin, „prvo mora da postoji ranjivost“. Ranjivost se može definisati kao „nešto što nedostaje u životu deteta što treba popuniti“. Ova praznina ili potreba može doći u mnogo oblika, objasnila je ona. „To može biti veza, preživljavanje, ljubav, zloupotreba supstanci, sklonište, hrana, stabilnost i još mnogo toga“.
„U poslednje tri godine“, rekla je Guin, „najveća potreba koju smo videli kod dece je povezanost, pošto su deca bila neverovatno izolovana kao rezultat pandemije. Povezanost je identifikovala kao ljudsku potrebu koja je za dete značajna kao i jelo ili disanje. „Ljudima je potrebna veza, posebno deci“, rekla je ona.
Podvođenje na TikTok-u
Društveni mediji su postali primarno sredstvo za povezivanje ljudi. Međutim, prema Guinn, svi načini društvenih medija mogu se koristiti za kontaktiranje i potencijalno regrutovanje žrtava za seksualnu trgovinu, uključujući Facebook, Instagram i Snapchat. Ali TikTok – veoma popularna aplikacija – je „najagresivnija“, rekla je ona, objašnjavajući da je „TikTok algoritam neverovatno agresivan i prilagodljiv korisniku“.
„Aplikacija prati koliko vremena je potrošeno na nju, kako se korisnik angažuje na video snimku, bilo da ga deli, komentariše ga ili mu se sviđa, i određuje koji će se video snimci sledeći pojavljivati na korisnikovom fidu“, ona je objasnila. „Interakcija korisnika sa video snimkom određuje njihov prilagođeni algoritam“.
„Trgovci ljudima će praviti video snimke, postove ili različite vrste sadržaja koji govore o načinu života trgovine seksom veoma otvoreno i bezočno“, rekla je Guinn. „Oni ga glamurizuju, čineći ga veoma poželjnim za dete kojem toliko nedostaje. Na primer, pokazaće stvari kao što su žene na zabavama, uživanje u piću, jelu i razmetanje skupim poklonima. Za dete, sve ovo izgleda veoma primamljivo”.
Jednom kada dete pogleda atraktivan video, rekla je ona, „TikTok algoritam će izmešati slične video snimke da bi podelio više tog sadržaja sa detetom korisnikom, dodatno glamurizujući veoma opasan način života“.
To je deo većeg procesa koji „prirodno počinje da ispunjava ranjivost“, rekla je Guinn. „Dete bi moglo da postane više podstaknuto da pošalje poruku osobi odgovornoj za video, da stupi u kontakt sa tom osobom u nadi da će učestvovati u ovom načinu života koji su primetili i da će zadovoljiti svoje potrebe“.
„Nenamerno, lako bi mogli da postanu deo oblasti trgovine seksom, jednostavno sa namerom da zadovolje svoje potrebe, ali često ne mogu da nađu izlaz“, upozorila je ona.
„TikTok pruža stalnu izloženost stvarima kojima deca nikada ne bi bila izložena, i može smanjiti osetljivost, normalizovati ponašanje i potencijalno učiniti dete podložnijim da mu se približe trgovci ljudima. Ovi trgovci ljudima su obučeni da uoče i iskoriste ranjivosti dece, a Tik Tok je ovo učinio lakšim nego ikada“.
„Podvođenje dece može da se desi besplatno na TikTok-u“, rekla je Guinn. „Nema sumnje da [usluga video hostinga] može igrati štetnu ulogu u potencijalnom regrutovanju i podvođenju dece za seksualnu trgovinu“.
👉 SAD traže imunitet u predmetu Kontrole uma MK-ULTRA na sudu u Kanadi https://t.co/K1V3PtHNO3
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) April 3, 2023
Potrebno je više komunikacije
Guinn je priznala da je dečje korišćenje TikToka neverovatno teško pratiti. „To je zastrašujuće jer bi to moglo biti podvođenje dece preko njihovih telefona bez ičijeg znanja.“
Iako je reakcija roditelja da povuku sve, rekla je, uklanjanje aplikacije sa uređaja ili oduzimanje detetovog telefona nije sigurno rešenje. „Deca će naći način da dobiju ono što žele. Deca su neverovatno snalažljiva i naći će način. Najverovatnije kroz korišćenje telefona prijatelja u školi“.
„Mnogo puta su najosetljivije žrtve seksualnog zlostavljanja, zloupotrebe supstanci, razorenih domova ili sličnih situacija“, rekla je ona. I oduzimanjem telefona detetu, „roditelj bi mogao da stvori prostor koji nije poverljiv ili komunikativan – što nije od pomoći kada je sve što želite da uradite jeste da zaštitite svoje dete“.
„Zapamtite, deca često žele da zadovolje svoje potrebe, a TikTok je obezbedio trenutni pristup nezdravim alternativama da popuni tu ranjivost“, rekla je Guinn. Prema njenom mišljenju, najbolji oklop protiv takvog zla je prekomerna komunikacija i povećana svest. Seksualna trgovina je nešto o čemu se mora razgovarati uprkos tome koliko je to neprijatno činiti, rekla je ona.
„Povećajte komunikaciju i širite svest, a ne strah“, rekla je Guinn. „Preterano komunicirajte sa svojom decom, znajući gde su i šta rade, pitajte ko su im prijatelji i razgovarajte o tome šta ima na njihovim telefonima“.
„Radije bih preterano komunicirala i imala sigurnog tinejdžera nego da sam u mraku“, rekla je Guinn.
TikTok nije odgovorio na zahtev The Epoch Times za komentar. Prošlog meseca, aplikacija je postavila podrazumevano vremensko ograničenje od jednog sata za korisnike mlađe od 18 godina usred sve veće zabrinutosti u vezi sa efektom platforme na decu.
Nulta Tačka/The Epoch Times