Ford će ove godine izgubiti 4,5 milijardi dolara na električnim vozilima, u odnosu na 2,1 milijardu dolara prošle godine
Ford bi ove godine trebalo da izgubi 4,5 milijardi dolara od svog EV segmenta, što je 1,5 milijardi dolara veći gubitak nego što je kompanija očekivala.
Do sada ove godine, izgubili su 1,8 milijardi dolara, a ovogodišnja procena od 4,5 milijardi dolara prevazilazi prošlogodišnji gubitak od 2,1 milijarde dolara. Ford je takođe najavio da će njegovi električni kamioni F-150 biti podvrgnuti smanjenju cene, navodi Foks.
Ford je nadmašio zaradu u četvrtak i prijavio prilagođenu dobit po akciji od 0,72 dolara, nadmašivši očekivanja od 0,54 dolara. Ostvario je prihod od 45 milijardi dolara i prilagođenu EBITDA od 3,8 milijardi dolara, iznad procene od 3,15 milijardi dolara.
Kompanija je takođe promenila svoje smernice, predviđajući prilagođeni EBIT od 11 milijardi dolara na 12 milijardi dolara i sa 9 milijardi na 11 milijardi dolara. Kompanija sada vodi slobodni novčani tok od 6,5 milijardi dolara do 7 milijardi dolara, sa 6 milijardi dolara.
Ali stvarnost je tmurna u vezi sa komentarima kompanije u vezi sa rasporedom proizvodnje električnih vozila i planovima potrošnje. Smanjenje cena u industriji, predvođeno Ilonom Maskom i Teslom, bacilo je Fordove proizvodne ciljeve u zastoj, a Morgan Stenli je u petak ujutro primetio da bi mogle biti neophodne „velike promene u strategiji električnih vozila“, navodi Blumberg.
Ogromni problemi za malog Makrona! NIGER obustavio izvoz zlata i uranijuma za Francuskuhttps://t.co/UsvjNvVxGI
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 31, 2023
Ford sada kaže da „menja“ planove za povećanje proizvodnje električnih vozila, navodi se u zaključku. Kao deo uzroka okrivio je rat cenama električnih vozila i rekao akcionarima da će im trebati još jedna godina da bi se ispunio cilj od 600.000 električnih vozila proizvedenih godišnje.
Izvršni direktor Forda Džim Farli rekao je krajem prošle nedelje: „Prelazak na moćna digitalna iskustva i revolucionarna električna vozila je u toku i biće promenljiv, tako da je mogućnost da vodimo klijente kroz to i da se prilagodimo tempu usvajanja velika prednost za nas. Ford+ čini nas otpornijim, efikasnijim i profitabilnijim, što možete videti u Ford Pro-ovom velikom poboljšanju prihoda u drugom kvartalu (22%) i EBIT marži (15%)“.
Finansijski direktor Džon Loler rekao je juče da kompanija „ima dovoljno resursa da istovremeno finansira disciplinovana ulaganja u rast i povraćaj kapitala akcionarima – za poslednje, ciljajući 40% do 50% prilagođenog slobodnog toka novca“, dodao je Blumberg. On sada kaže da Ford “ne daje datum” za proizvodnju 2 miliona električnih vozila godišnje, što je ranije bio cilj kompanije za 2026.
Fordova nesposobnost da se takmiči sa Teslom zabeležena je ranije ove godine u delu pod naslovom Tesla ‘instrumentalizuje’ snižavanje cena da bi ugušio EV takmičenje.
Da li kompanija vodi informacionu kampanju i povlači svoj vodič za ovu godinu, ili je sniženje cena Ilona Maska u Tesli zaista stavilo proizvođača automobila na probu opstanka? Ford ponovo izveštava o svojim planovima 26. oktobra, gde ćemo dobiti sledeći uvid u njegovo kontinuirano poslovanje ove godine.