Sve vesti Tehnologija

GOOGLE u novom projektu prevaspitava Istočne Evropljane- Uče ih šta su “dezinformacije”

GOOGLE u novom projektu prevaspitava Istočne Evropljane- Uče ih šta su "dezinformacije"

Kampanja ima za cilj da učini korisnike otpornim na “negativne informacije” o ukrajinskim izbeglicama.

Nova kampanja Guglovog bihejvioralnog tehnološkog inkubatora Jigsav ima za cilj da „ prevaziđe “ štetne tvrdnje o ukrajinskim izbeglicama, ciljajući publiku u Poljskoj, Slovačkoj i Češkoj sa video klipovima osmišljenim da ih obrazuje o vrstama psihološke manipulacije kroz šire dezinformacije koje mogu da se upotrebe protiv njih.

Uzimajući u obzir ‘teoriju vakcinacije’ i logiku koja stoji iza vakcinacije – u kojoj je neko izložen virusu, ili u ovom slučaju izlaže ga saznanjima o dezinformacijama – cilj kampanje je očigledno da ojača “odbranu ljudi” od lažnih informacija.

„ Ako ljudima kažete šta je istina, a šta laž, mnogi ljudi će osporiti tvrdnje… ali ono što možete predvideti su tehnike koje će se koristiti u širenju dezinformacija, kao u slučaju ukrajinske krize “, Džon Ruzenbik, glavni autor studija o istraživanju iza Jigsavove kampanje, rekao je Rojtersu u intervjuu.

ZAKERBERG priznao u podkastu kod Rogana: FBI mi je “preporučio” da cenzurišemo priču o laptopu Hantera Bajdena

Krajnji cilj je učiniti publiku „ otpornom “ na narative protiv izbeglica. Poljska je izabrana kao nulti teren za testiranje zbog velikog broja ukrajinskih migranata – oko 1,5 miliona je prešlo u zemlju od februara, a grad Varšava je zabeležio porast stanovništva za 15 odsto zbog priliva izbeglica – dok su druge dve zemlje izabrane da daju opštu predstavu o tome kako bi ostatak Evrope mogao da reaguje, kaže šefica istraživanja Jigsav Bet Goldberg.

Klipovi od 90 sekundi su osmišljeni uz pomoć psihologa sa univerziteta u Kembridžu i Bristolu i prikazani su mesec dana u oglasnim mestima na Fejsbuku, Tviteru, TikToku i Jutjubu. Oni čine deo veće kampanje koja obuhvata nevladine organizacije, provere činjenica, akademike i „ stručnjake za dezinformacije “.

Preoblikovanje borbe protiv dezinformacija kao krize javnog zdravlja postalo je popularno od izbijanja novog korona virusa 2020. godine, pri čemu agencije UN-a od Uneska do same Svetske zdravstvene organizacije upozoravaju publiku da razmisli pre nego što podeli sporne materijale kako ne bi nesvesno postali saučesnici u„ infodemiji. ”

NultaTačka/RT