Indija će zahtevati da se Fejsbuk i Tviter oslanjaju na vladinu proveru činjenica
Indija je u četvrtak izmenila svoj IT zakon kako bi zabranila Fejsbuku, Tviteru i drugim kompanijama društvenih medija da objavljuju, hostuju ili dele lažne ili obmanjujuće informacije o „bilo kom poslu“ vlade i rekla da će se firme morati oslanjati na činjenice Nju Delhija- proverite vest da biste utvrdili autentičnost bilo koje tvrdnje, a na udaru su mnogi američki giganti koji identifikuju južnoazijsko tržište kao najveće po broju korisnika.
Nepoštovanje pravila, koje takođe utiče na provajdere internet usluga kao što su Jio i Airtel, rizikuje da kompanije izgube svoju sigurnu luku. Pravilo, koje je prvi put predloženo u januaru ove godine, dodeljuje vladinoj agenciji proizvoljna i preširoka ovlašćenja za utvrđivanje autentičnosti onlajn sadržaja i zaobilazi principe prirodne pravde, saopštila je grupa za digitalna prava Internet Freedom Foundation sa sedištem u Nju Delhiju.
„Obaveštenje o ovim izmenjenim pravilima učvršćuje zastrašujući efekat na osnovno pravo na govor i izražavanje, posebno na emitere vesti, novinare, aktiviste, itd. Jedinica za proveru činjenica mogla bi efektivno da izda nalog za uklanjanje platformama društvenih medija, pa čak i drugim posrednicima širom interneta, potencijalno zaobilazeći proces zakonom propisan članom 69A Zakona o IT, 2000.“, dodala je Fondacija za slobodu Interneta.
Ministarstvo za elektroniku i IT je tvrdilo da postojeća IT pravila već zahtevaju od posrednika da ulože „razumne napore da ne hostuju, ne objavljuju ili dele bilo kakve informacije koje su očigledno lažne i neistinite ili obmanjujuće prirode“.
Indija je ključno inostrano tržište za Fejsbuk, Tviter i Gugl. Fejsbuk i Gugl su u Indiji zaradili više od 15 milijardi dolara u protekloj deceniji dok su se utrkivali da osvoje poslednje tržište velikog rasta. Njihove usluge sada dostižu preko pola milijarde korisnika u Indiji. Firme su se ranije suprotstavile nekoliko predloga Nju Delhija.
Amandman u četvrtak takođe razbija onlajn igre koje nude usluge klađenja izmenom svojih IT pravila 2021. koja će zahtevati od samoregulatornih tela da zabrane aplikacije koje nude klađenje.
👉 U Velikoj Britaniji će vakcinisati decu od 6 meseci do 4 godine protiv Covid-a https://t.co/tFaRggzTvW
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) April 7, 2023
Rajeev Chandrasekhar, indijski državni ministar za elektroniku i informacione tehnologije, rekao je na konferenciji za novinare da platforme za onlajn kockanje i klađenje predstavljaju izazove za viziju Nju Delhija o otvorenom i bezbednom internetu. „Videli smo tokom poslednjih nekoliko meseci kako mnogi startapi krše državne zakone, državna pravila i državne propise. Nadamo se da će ova pravila stvoriti mnogo stabilniji, konzistentniji i predvidljiviji okvir za sve one startape koji su zainteresovani za ekosistem onlajn igara”.
Ministarstvo za elektroniku i informatiku zadužilo je industriju igara, koja predstavlja priliku vrednu više milijardi dolara, da formira samoregulatorna tela i u svom amandmanu je u četvrtak navela da će ta tela odrediti koje su igre dozvoljene u zemlji.
„Ova pravila se ne bave svim nijansama i sofisticiranošću igara na sreću i igara na veštinu. Zaobilazimo to postavljanjem osnovnog principa da onog trenutka kada onlajn igra pređe na klađenje, bez obzira na njen osnovni sadržaj, onda se krše ova pravila“, rekao je on.
Chandrasekhar je rekao da su mnoge onlajn platforme maskirane u igre na sreću nudile usluge klađenja i da su u nekim slučajevima bile uključene u kriminalne aktivnosti kao što je pranje novca.
Ministarstvo je dalje navelo da će kompanije koje se bave onlajn igrama morati da obave verifikaciju korisnika pre nego što dozvole korisnicima da potroše novac. Pored toga, online igricama neće biti dozvoljeno, bilo direktno ili preko treće strane, da ponude opcije kreditnog finansiranja svojim korisnicima.
Velika većina igara za klađenje se fokusira na IPL, dvomesečni T20 kriket turnir. Procenjuje se da će prihod od sportova ove godine porasti za čak 35% na preko 375 miliona dolara, prema konsultantskoj firmi Redseer. Startapi sportskih igara insistiraju na tome da njihove ponude testiraju veštine kupaca i da se razlikuju od kockanja.
„Strmi rast u sportskim igrama dolaziće iz gradova u razvoju, vođenih sve većim usvajanjem takvih platformi i unakrsnom migracijom korisnika iz drugih igara. Povećana dostupnost Interneta će dati podsticaj IPL ekonomiji. Naše procene sugerišu da se očekuje da će prosečan prihod po korisniku porasti sa 410 INR (5 USD) u IPL 2022. na 440 INR (5,37 USD) po korisniku u IPL 2023.“, saopštila je kompanija.
Nulta Tačka/Techcrunch