Japan podstiče mlade da piju više alkohola kako bi podstakli privredu
Japan je počeo da podstiče nove generacije da piju više alkohola kako bi podstakli privredu i napunili državni budžet. Vladina poreska agencija pokrenula je program za podsticanje maldih da piju nacionalno piće sake.
Mladi u Japanu ne piju mnogo, ali se vlasti nadaju da će nova kampanja to promeniti kako bi se povećali poreski prihodi.
Mlađe generacije piju manje alkohola nego njihovi roditelji što utiče na manje prihode od poreza na piće kao što je sake (pirinčano vino).
Stoga su japanske vlasti pokrenule nacionalno takmičenje, uz poziv za iznošenje ideja kojima bi se ljudi podstakli da više piju.
Prethodno je promena u stavovima među mladima o alkoholu dovela do pada poreskih prihoda.
„Živeo sake!“ – slogan je kampanje za koju se vlasti nadaju da privući mladi da piju više.
Nadležni pozivaju mlade od 20 do 39 godina da daju poslovne ideje kako bi pokrenuli potražnju među vršnjacima – bilo da se radi o sakeu, šoču, viskiju, pivu ili vinu.
Navike mladih delimično su se promenile tokom pandemije korona virusa, a i starenje stanovništva uticalo je na pad prodaje alkohola.
Kijev optužuje nemačke državne medije da su ‘marionete ruske propagande’
Organizatori kampanje žele da mladi smisle promocije, brendiranje, pa čak i da uvrste najsavremeniju tehnologiju koja uključuje veštačku inteligenciju.
Japanski mediji pišu da su reakcije različite.
Dok neki kritikuju kampanju, smatrajući da se time promoviše nezdrava navika, drugi već objavljuju neobične ideje, poput plana da poznate glumice nastupaju kao virtualne hostese u digitalnim klubovima.
Oni koji se prijave imaju rok do 9. septembra da iznesu ideje.
U odabiru i razvijanju najboljih ideja učestvovaće stručnjaci pre nego što konačni predlozi budu predstavljeni u novembru.
Na sajtu kampanje se navodi da se japansko tržište alkohola smanjuje i da je starenje stanovništva, uz pad nataliteta, značajan faktor iza toga.
Smanjenje prodaje alkohola pogodilo je japanski budžet i produbilo budžetski deficit.
Nedavni podaci Poreske uprave pokazuju da su ljudi pili manje u 2020. nego 1995. godine, odnosno su 100 litara (22 galona) godišnje smanjili na 75 litara (16 galona).
Poreski prihodi od poreza na alkohol takođe su se smanjili tokom godina.
List Japan Tajms je objavio da je alkohol činio pet odsto ukupnog prihoda 1980. godine, ali da je 2020. bio samo 1,7 odsto.
Ukupan prihod od poreza na alkohol u fiskalnoj 2020. godini pao je za više od 110 milijardi jena.
To je najveći pad prihoda od poreza na alkohol za proteklih 30 godina, navodi Japan tajms.
„Pošto je rad od kuće povećan tokom pandemije, mnogi ljudi su se možda zapitali da li treba da nastave naviku da piju sa kolegama kako bi poboljšali odnose i komunikaciju“, rekao je zvaničnik Nacionalne poreske agencije.
Došlo je do posebno velikog pada potrošnje piva – prodaja je pala za 20 odsto, na manje od 1,8 milijardi litara.
Svetska banka procenjuje da je skoro trećina (29 odsto) stanovništva Japana starije od 65 i više godina, što je najveći procenat na svetu.
Zabrinutost za budućnost sakea nije jedini problem koji predstavlja za japansku privredu – postoji potreba za mlađim kadrom za određene vrste poslova i brige o starijima u budućnosti.
MARIO ZNA i ALEKSANDAR PETROVIĆ- Vučić je u PANICI- Peticija protiv EVRO PRAJDA je USPELA
Nulta Tačka/B92