Sve vesti Tehnologija

JUŽNO KOREJSKA TELEKOM KOMPANIJA “KT” ODJEDNOM PRESTALA DA RADI! 16,5 MILIONA KORISNIKA INTERNETA I TELEFONSKIH USLUGA OSTALI ODSEČENI!

Drugi po veličini telekomunikacioni provajder u Južnoj Koreji, KT Corporation, danas je pretrpeo prekid rada širom zemlje, ostavljajući svih svojih 16,5 miliona korisnika bez internet konekcije i telefonskih usluga na oko 40 minuta.

Prekid je uticao na škole i učenike koji su pohađali onlajn nastavu, odlagao je narudžbine za isporuku hrane, sprečavao lekare da pristupe podacima pacijenata i poremetio obradu kreditnih kartica u prodavnicama.

Tim istražitelja iz sajber odeljenja iz Seula, poslat je u sedište KT-a da podrži kompaniju u bilo kojem problemu sa kojim se suočila.

Iako je scenario DDoS (distribuiranog uskraćivanja usluge) napada na početku saopšten kao najverovatniji uzrok problema, firma je kasnije objasnila da je greška u usmeravanju prekinula njene usluge.

Pogrešne konfiguracije rutiranja mogu biti katastrofalne, kao što smo videli u nedavnom problemu s BGP rutiranjem koji je uzrokovao značajne probleme za Facebook, Instagram i WhatsApp.

KT je rešio ovaj problem za 40 minuta, ali u ovom trenutku nije naveo razlog za prekid i još uvek ga istražuje.

KT, 올해도 MWC 참가…`현실로 다가온 5G` 공개 - 매일경제

Međutim, veruje se da je greška u konfiguraciji BGP-a uzrok kvara.

“Mi smo odmah odreagovali na situaciju. Daćemo sve od sebe da se brže oporavimo”, rekao je zvaničnik KT za lokalne medije.

Greške BGP rutiranja sprečavaju pakete podataka da stignu do predviđenih IP adresa i servera, uzrokujući prekid usluge iako su same usluge i dalje aktivne.

Zanimljivo je da problemi sa telefonskim pozivima u nekim regijama i dalje postoje, a nejasno je zašto se ove lokacije i dalje suočavaju sa problemima.

Kratak prekid na KT-u izazvao je iznenadno preopterećenje na druge dve velike telekomunikacijske kompanije u Južnoj Koreji, SK Telecom i LG Uplus, čiji su korisnici doživeli prekide usluge kao rezultat toga.

Ovo je stvorilo određenu zabunu oko prirode i razmera problema, ali ubrzo je Ministarstvo IT razjasnilo da nijedna kompanija trenutno nije meta nikakvim DDoS napadima.

Poslednji put kada su KT-ovi korisnici pretrpeli veliki prekid rada bio je 2018. godine, kada je izbio požar u njegovoj podružnici Ahyeon u Seulu, ometajući usluge u glavnom gradu Južne Koreje danima i prisiljavajući firmu da nadoknadi pretplatu korisnicima.

Nulta Tačka/BleepingComputer

O uredniku

Elena Čakar