Kako BIG-TECH kompanije izbegavaju odogovrnost kada su PODACI KORISNIKA HAKOVANI?
Optus je Australijska telekomunikaciona kompanija sa sedištem u Novom Južnom Velsu koja je nedavno bila hakovana u sofisticiranom sajver napadu. Ipak, kompanija se odlučila da na prefinjen način to sakrije od korisnika, kako bi oni nastavili da koriste usluge ovog operatera.
Optus se plaši da su podaci o 9,8 miliona njegovih korisnika preuzeti u sofisticiranom sajber napadu – uključujući, detalje o pasošu, vozačkim dozvolama, kao i brojeve telefona, datume rođenja i adrese e-pošte.
To je objavljeno u medijima, usred državnog praznika i tokom četvorodnevnog vikenda u Melburnu uoči velikog finala AFL-a.
U početku Optus nije obaveštavao korisnike o ovom incidentu putem poruka ili e-poštu svojim klijentima. Umesto toga, izdao je saopštenje za javnost pod izgovorom da je to „najbrži i najefikasniji način da se upozori što više sadašnjih i bivših korisnika, kako bi mogli da budu na oprezu;
Ovo predstavlja veoma dosetljiv način za izbegavanje krivice i odgovornosti. Razmislite, ko od nas još gleda saopštenja za javnost? Da je Optus poslao poruku svim svojim klijentima putem email poruka na primer, tada bi vest o hakovanju došla do svakog korisnika.
Novi digitalni ID sistem u Danskoj rizikuje da neke ljude isključi iz društva
Ipak, saopštenje za javnost niko nije pratio, pogotovo tokom praznika, i time je verovatno mali broj korisnika saznao da je hakovan i nastavio da korist usluge Optus-a, a kompanija je sebe oslobodila odgovornosti je je zvanično “obavestila korisnike” o incidentu.
U prilog tome da niko ne prati medije i nije mogao saznati za sajber napad govori i činjenica da je poverenje u medije na istorijskom minimumu.
Uprava za komunikacije Edelman izveštava da globalno samo 50% ljudi veruje medijima, što je manje u odnosu na 62% pre jedne decenije. Mnogo više ljudi (61%) veruje preduzećima.
Dakle, Optus se trebao direktno obratiti svojim klijentima.
Zašto je ovo važno?
Optus je Australijska kompanija, ali predstavlja dobar primer kako se kompanije štite na račun bezbednosti i privatnosti korisnika kada dođe do sajber napada, štiteći isključivo svoje poslovne interese.
Ovakvim se praksama služe sve Big-Tech kompanije poput Facebook-a, Google-a i drugih.
Ovakvim se praksama služe sve Big-Tech kompanije poput Facebook-a, Google-a i drugih. Na ova način mali broj ljudi sazna da su se desili ikakvi hakerski napadi na društvenu mrežu i nastavljaju da budu njeni bezbrižni korisnici, ne sluteći koliko su hakerski napadi česti i do kakvih sve podataka mogu doći hakeri koji prodru u baze podataka velikih kompanija.
Šta je Optus nadalje preduzeo?
Tvitovi umesto SMS poruka
Uobičajena je praksa da brendovi trebaju zauzeti integrisani pristup marketinškim komunikacijama To znači da se obraćaju svojim korisnicima kroz različite medijske kanale, što uključuje društvene mreže, televiziju, radio i sve drudge kanale kojima firma ima pristup. . Što više kanala koristite, više će vas potrošača čuti.
Kompanija ne mora koristiti svaku od pomenutih kanala, već najefikasniji za nju, koji će omogućiti da poruka dopre do korisnika. U ovom slučaju Optus kao mobilni operater je jednostavno mogao poslati automatsku poruku svim svojim korisnicima kako bi ih obavestio, što kompanija nije uradila.
FACEBOOK bi uskoro trebalo da vrati profil TRAMPU- potvrđuju iz matične kompanije META
Umesto toga, Optus je svoje saopštenje za izvršio uz pomoć postova na Tviteru i time umanjio procenat korisnika koji mogu saznati za sajber napad.
Šta korisnici mogu naučiti od Optus-a?
Mi, kao korisnici ovakvih vrsta kompanija možemo naučiti jednu od najvažnijih lekcija u digitalnoj eri u kojoj živimo a to je da smo mi ti koji smo najodgovorniji kada je u pitanju naša bezbednost. Mi smo ti koji pre svega trebamo paziti koliko količinu podataka i kakvu vrstu podataka postavljamo na internet.
Jer kada dođe do ovakve vrste napada, kompanije će najverovatnije sačuvati sebe i neće mariti za privatnost i bezbednost korisnika, a Vama, ukoliko niste bili obazrivi pre ovavkih vrsta hakerskih napada biće kasno da se zaštitite.