Sve vesti Tehnologija

KAKO POBEĆI GOOGLE-u

Pisao Elena Vuk

Da li spadate u 94% korisnika interneta koji nemaju pojma?

Google pretraga ima udeo samo na američkom tržištu online pretraživanja od oko 70%, ili čak 94% ako se dodaju Google slike, Google Maps i YouTube u vlasništvu Google-a. U Srbiji je ta procentaža još viša.

Ako spadate u ovih 94%, postoje neke loše vesti za vas.

Kao što je nedavno otkrio poznati američki podkaster, Google zaista “sakriva informacije” od svojih korisnika. To je zapravo poznato već dugi niz godina, ali je postalo posebno očigledno i ozbiljno tokom pandemije korona virusa.

Zapravo, Google cenzura je postala toliko loša da danas napredni korisnici interneta koriste Google prvenstveno za praćenje trenutnih razmera cenzure, a ne za traženje bilo čega. Američki istraživač dr. Robert Epstein nazvao je to efektom manipulacije pretraživačem (SEME).

Treba napomenuti da Google cenzura ne utiče samo na rezultate pretraživanja, već čak i na predloge pretraživanja. Drugim rečima, Google prvo manipuliše onim što tražite, da bi potom dodatno manipulisao rezultatima koje ćete dobiti. Vredi i sami da isprobate ovo kako biste ocenili učinak.

Šta Google krije od vas? Ukratko, kriju “neautoritativne izvore”. Drugim rečima, oni kriju stvari koje oni na vlasti ne žele da znate ili o kojima čak ne razmišljate.

U suštini, Google pretraga je postala online zatvorska biblioteka.

Srećom, postoji nekoliko alternativa za Google pretragu, iako ne toliko koliko bi se moglo misliti. Zapravo, trenutno postoje samo dve stvarne alternative Google pretraživanju.

Ove dve alternative su Microsoft Bing i ruski Yandex.

Činjenica da Microsoft kao monopolistička korporacija i Yandex kao ruski provajder nude manje-više necenzurisane rezultate pretraživanja je pomalo ironično, a i jedni i drugi mogu imati svoje razloge za to. Ali ovo su trenutno jedine prave alternative za Google.

Ali šta je sa mnogim drugim, nezavisnim pretraživačima? Istina je da većina njih nisu ni nezavisni, pa čak ni stvarni pretraživači, jer se većina njih jednostavno oslanja na rezultate koje pružaju Google ili Bing.

Na primer, Startpage jednostavno pruža rezultate Google pretraživanja.

DuckDuckGo, Yahoo, Qwant, Ecosia, Swisscows, MetaGer i drugi pretraživači prvenstveno se oslanjaju na Microsoft Bing, iako neki od njih možda dodaju nekoliko drugih kontekstualnih izvora ili važne karakteristike privatnosti. Ali sa većinom pretraživanja, jednostavno ćete dobiti Bing rezultate.

Ako Microsoft Bing jednog dana odluči primeniti cenzuru u stilu Google-a (ili bude prisiljen na to), sofisticirani zapadni korisnici interneta će se ili morati osloniti na ruski Yandex, ili će konačno morati kreirati nezavisnu, stvarnu i necenzurisanu pretragu.

U suprotnom, Internet će postati prilično mračno mesto, bukvalno.

Još nešto: YouTube. YouTube također pripada Google-u (od 2006. godine).

Zbog toga je sve teže pronaći YouTube video zapise o „kontroverznim temama“. U mnogim slučajevima YouTube je možda već obrisao ono što tražite, ali čak i ako nije, možda neće biti prikazano u visoko cenzurisanim rezultatima pretraživanja i preporukama YouTube-a.

Umesto toga, potrebno je koristiti alternativni pretraživač baziran na Bingu, koji samostalno indeksira YouTube video zapise, a zatim pretražiti temu dodavanjem “site:youtube.com”.

Ili, još bolje, koristite alternativnu video platformu od samog početka, kao što su Odysee, Bitchute, Rumble, Brighteon, DTube, ili čak Archive.org.

Nezavisni video producenti, takođe, sve više moraju da se prebacuju na ove alternativne platforme, jer je kreiranje videa na YouTube-u danas poput izgradnje zamka od peska preblizu vodi.

Da biste saznali više o online medijskim izvorima, pretraživačima, blokatorima oglasa, zaobilaženju paywall-a i cenzuri, pogledajte Napredna upotreba medija na mreži: sedam preporuka.

Google – Yandexa

Čini se da ruski Yandex manipuliše predlozima za pretraživanje na suprotan način od Gugla. Na primer, kada se traži „Pfizer vakcina“, prva dva predloga za pretragu trenutno su „Pfizer vaccine smrtni slučajevi“ i „Pfizer vaccine nuspojave“. U međuvremenu, na Google-u se “Pfizer vakcina” automatski popunjava na “u blizini”, “pojačivač”, “odobrenje FDA”, “za decu” ili “efikasnost”.

Google – Binga

Koronavirus: “planirana pandemija” (Bing) ili “alati za planiranje” (Google)?

Literatura:

Nova kontrola uma (Dr. Robert Epstein, Aeon, 2016.)
Kako je CIA napravila Google (Nafeez Ahmed, Medium, 2015.)
Google nije ono što se čini (Julian Assange, Wikileaks, 2014.)
Vojno poreklo Facebooka (Whitney Webb, Neograničeni Hangout, 2021.)
Dolina nadzora: Tajna vojna istorija interneta (Yasha Levine, 2018)

Video: Google vs Binga – “Kompilacija mema” o razlikama između Google-a i Bing-a. (2019)

Nulta Tačka/ZeroHedge