Kalifornija povlači zabranu dizel kamiona – Evo zašto je ovo dobra vest za sve
Odbor za resurse za čist vazduh Kalifornije poslao je 14. januara pismo Američkoj agenciji za zaštitu životne sredine, povlačeći prethodni zahtev za izuzećem koji bi naterao prelazak sa dizel na kamione s ‘nultom emisijom’.
Federalna agencija za zaštitu životne sredine potvrdila je da neće preduzimati dalje akcije, čime je postupak završen.
Ranije su regulatorne vlasti Kalifornije tražile odobrenje u novembru 2023. godine kako bi omogućile strože mere za automobile i dizel kamione. Iako su federalne vlasti delimično prihvatile zahteve, oni koji se odnose na pravila za dizel kamione još nisu doneti.
“Kalifornija je povukla svoje pending zahteve za izuzećem i odobrenjem koje U.S. EPA još nije razmotrila”, izjavila je Lijana Randolf, predsednica odbora za resurse za čist vazduh, u izjavi.
Ovo morate da vidite, ruski komandant poslao snažnu poruku Srbima | Jevgenij Nikolajev | Mario Zna
Sa neizvesnom odlukom federalne vlade o strožim regulativama, odbor bi mogao istražiti druge metode za postizanje ciljeva čistog vazduha, kroz saradnju s privatnim sektorom, kao što je učinjeno tokom prve Trampove administracije.
“Odbor za resurse za čist vazduh Kalifornije razmatra svoje opcije za nastavak napretka kao deo svoje posvećenosti unapređenju kvaliteta vazduha u državi i smanjenju štetnih emisija”, izjavila je ona.
“Povučena odobrenja i drugi postojeći programi unapređuju neophodno smanjenje emisija u ključnim sektorima dok razmatramo sledeće korake.”
Neki predstavnici industrije pohvalili su odluku i istakli da su regulative praktično nemoguće i previše skupe za sprovođenje.
“Udruženje prevoznika Kalifornije je stalno izjavilo da je pravilo ‘Napredne čiste flote’ neostvarivo”, rekao je Erik Sauer, izvršni direktor Udruženja prevoznika Kalifornije.
“Radujemo se nastavku saradnje sa svim zainteresovanim stranama, uključujući CARB i EPA, kako bismo nastavili napore u smanjenju emisija u tehnološki izvodivom i troškovno efikasnom načinu koji čuva ključni lanac snabdevanja naše države i nacije.”
Jedan državni zakonodavac izjavio je da će povlačenje zahteva za izuzećem pomoći ekonomiji države i istakao da bi ovo moglo biti jedno od drugih promena politike koje će se uskoro videti dok državne agencije odgovaraju na promene vlasti na federalnom nivou.
“Mislim da su to odlične vesti. Ovo je dobro za sve”, izjavio je republikanski lider Džejms Galager, 15. januara.
“Oni mašu belom zastavicom jer nisu mogli da dobiju odobrenje pre nego što je Trampova administracija stupila na vlast.”
Ističući ključnu ulogu kamiona u isporuci robe od koje Kalifornija zavise, Galager je izrazio zabrinutost da bi povećanjem broja električnih vozila troškovi neminovno porasli.
“Od samog početka sam osuđivao ovu politiku”, rekao je on.
“Nema smisla prisiliti sve na prelazak na električna vozila kada nemamo infrastrukturu da ih podržimo.”
Eksperti za industriju navode da je postojeća mreža za punjenje nedovoljna za trenutne potrebe ako bi flote bile prebačene na električna vozila.
Kupovina teških električnih kamiona predstavlja svoje izazove, jer su cene znatno više, a troškovi održavanja i operacija još uvek nisu dovoljno poznati.
“Niko nema konkretne brojke kada tražimo detalje o troškovima održavanja i zamene”, rekao je Nelson Sibrian, vlasnik Sibrian Trucking-a.
“S dizelom znamo naš dnevni trošak održavanja vozila.”
Troškovi održavanja čine većinu operativnih troškova prevozničke kompanije, rekao je, a neizvesnost oko izdataka je problematična.
Koliko daleko mogu da pređu teški električni kamioni pre nego što ponovo napune bateriju, još je jedno područje brige.
Tradicionalni dizel kamioni od 18 točkova mogu da pređu više od 1.000 kilometara pre nego što treba da se dopune gorivom, dok industrijski procene pokazuju da električna vozila slične veličine mogu da pređu najviše oko 300 km pre nego što im je potrebno punjenje.
“Moramo da znamo sve ove stvari kako bismo planirali”, rekao je Sibrian. “Ako ne znamo stvarni domet, to čini nemogućim planiranje, a oni mi ne mogu dati direktan odgovor o tome koliko dugo će se kamioni puniti.”
Zaustavljanje inicijative za prelazak na električne kamione je korisno iz više razloga
Prelazak na električna vozila zahteva značajna ulaganja u infrastrukturu za punjenje, koja trenutno nije dovoljno razvijena za podršku velikim flotama električnih kamiona.
Takođe, troškovi održavanja i zamene još uvek nisu dobro poznati, što može značiti dodatne finansijske poteškoće za prevoznike.
Osim toga, očuvanje postojeće flote dizel kamiona omogućava očuvanje ključnog lanca snabdevanja i minimiziranje troškova koji bi u suprotnom porasli usled manjka potrebne infrastrukture.
Nulta Tačka/Mediji