Kina dominira tržištem veštačke inteligencije koja učenicima radi domaće zadatke
Porast aplikacija za domaće zadatke koje pokreće veštačka inteligencija revolucioniše način na koji učenici pristupaju školi, što predstavlja značajan izazov za uspostavljene franšize za podučavanje kao što je Kumon. Predavači za veštačku inteligenciju mogu da urade domaći zadatak učenika umesto njih, obezbeđujući da ništa ne nauče – a veći problem je što Kina dominira tržištem.
TechCrunch izveštava da su poslednjih godina u obrazovnom sektoru počeli da se pojavljuju tutori veštačke inteligencije. Ove aplikacije, kao što su Answer AI i Gauth, koriste moć velikih jezičkih modela kao što je ChatGPT kako bi studentima pružili personalizovanu pomoć za širok spektar predmeta, od matematike do istorije. Pogodnost i pristupačnost ovih rešenja zasnovanih na veštačkoj inteligenciji privlače studente/učenike koji su se ranije oslanjali na skupe privatne nastavnike ili YouTube tutorijale koji oduzimaju mnogo vremena.
Evan, učenik druge godine srednje škole iz Hjustona, ilustruje pomak ka učiteljima veštačke inteligencije. Pretplativši se na Answer AI, mogao je sa lakoćom da se pozabavi svojim domaćim zadatkom iz matematike, uštedeći značajnu količinu novca u poređenju sa svojim prethodnim privatnim učiteljem od 60 dolara po satu. „Troškovi sata nastavnika su otprilike isti kao i cela godina pretplate Answer AI-a“, objasnio je Evan. „Tako sam prestao da plaćam časove.”
Masovna hipnoza, moćnici neće odustati od svoje ideologije | Saša Radulović | Mario Zna, 279 Uživo
Uspon AI tutora nije bez izazova. Kao i druge aplikacije koje se oslanjaju na velike jezičke modele, AI tutori ponekad mogu da generišu netačne odgovore ili pate od halucinacija. Da bi ublažile ove probleme, aplikacije kao što je Answer AI koriste tehnike kao što je Retrieval Augmented Generation (RAG) da fino podese svoju veštačku inteligenciju sa znanjem specifičnim za domen. Ipak, neki učenici, poput Evana, preduzimaju mere predostrožnosti u vezi sa unakrsnom proverom rezultata sa više AI alata ili sarađujući sa kolegama kako bi osigurali tačnost.
Veći problem je dominacija Kine na terenu. TechCrunch objašnjava:
Dva najpopularnija pomoćnika veštačke inteligencije u SAD od maja su oba u vlasništvu Kine. Jednogodišnji Question AI je zamisao osnivača Zuoiebanga, popularne kineske aplikacije za domaće zadatke koja je prikupila oko 3 milijarde dolara kapitala tokom protekle decenije. Gauth je, s druge strane, pokrenuo TikTok roditelj BiteDance-a 2019. Od svog početka, Question AI je preuzet šest miliona puta preko Apple App Store-a i Google Play Store-a u SAD, dok je njegov rival Gauth prikupio dvostruko više instalacija od njegovog lansiranja, prema podacima koje je obezbedila kompanija za istraživanje tržišta SensorTover. (Oboje u SAD objavljuju singapurski entiteti, što je uobičajena taktika pošto kineska tehnologija sve više istražuje Zapad.)
Bil Gejts finansira istraživanje za stvaranje smrtonosnijih sojeva ptičjeg gripa https://t.co/Hkk5mHFpYP
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 28, 2024
Uspeh kineskih aplikacija za domaće zadatke rezultat je njihovih zajedničkih napora da ciljaju američko tržište poslednjih godina. Kina je 2021. nametnula pravila za suzbijanje svog rastućeg privatnog sektora podučavanja fokusiranog na nastavni plan i program u državnim školama u zemlji. Mnogi provajderi usluga, uključujući stalne centre za podučavanje i onlajn aplikacije za učenje, od tada su se okrenuli korisnicima u inostranstvu. Nije iznenađujuće da su SAD njihovo najpoželjnije međunarodno tržište zbog same veličine.
Kako predavači veštačke inteligencije postaju sve popularniji, edukatori se bore s tim kako da ugrade ovu tehnologiju u proces učenja. Dok su neki državni školski okruzi zabranili pristup ChatGPT-u na školskim uređajima, sprovođenje opšte zabrane generativne AI je izazov kada učenici napuste školske prostorije. Umesto toga, stručnjaci predlažu da se studenti edukuju o ulozi veštačke inteligencije kao nesavršenog asistenta koji zahteva kritičko razmišljanje i proveru činjenica.