Lanac odeće H&M optužen za „seksualizaciju dece“
Švedski prodavac odeće H&M bio je primoran da povuče jednu od svojih reklama za školske uniforme nakon što je optužen za seksualizaciju dece.
Reklama je prikazana u Australiji i predstavljala je dve mlade devojke u crno-belim školskim uniformama koje drže ružičaste rančeve. Natpis je glasio: „Naterajte te glave da se zavrte na H&M-ov način za povratak u školu“.
Ovo nije prvi put da je H&M-ov marketing izazvao bes na mreži. Kompanija je optužena za rasističke poruke 2018. godine kada je njena veb stranica u Velikoj Britaniji prikazala sliku crnog dečaka koji nosi zelenu kapuljaču sa natpisom „najviše kul majmun u džungli“ preko prednje strane.
RT izveštava: Neki korisnici kritikovali su kompaniju, tvrdeći da je kombinacija slika i slogana „veoma neprikladna“ i da predstavlja „sramnu eksploataciju“ dece.
Gejts još uvek pokušava da ubedi ljude da uzmu „bezbedne i efikasne vakcine“ https://t.co/WO2nJOSAQ1
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 25, 2024
„Roditelji uglavnom više vole [da se] glave ne ’okreću‘ kada drugi vide njihove ćerke kako idu u školu, putuju autobusom ili na času“, napisala je australijska aktivistkinja za prava žena Melinda Tankard Reist na X (bivši Tviter). „Zašto biste želeli da podstaknete ideju da devojčice treba da skreću pažnju na svoj izgled, tela i „stil“?“
H&M Australia causes outrage with parents after the brands Back to School Facebook ad featured an image of two young girls in school uniforms with the caption ‘Make those heads turn.’
📸 @MelTankardReist pic.twitter.com/T85GpWJ9dB
— Oli London (@OliLondonTV) January 18, 2024
H&M je uklonio reklamu nakon reakcije. „Ovaj oglas je sada uklonjen. Duboko nam je žao zbog uvrede koju je ovo izazvalo i razmotrićemo kako ćemo predstaviti kampanje ubuduće“, navodi se u saopštenju kompanije za medije.
Osnivač Mumsneta, popularne britanske oglasne table za roditelje, Džastin Roberts, rekla je da je bila ispravna odluka da se reklama izbaci. „Iako nam je drago što je H&M prihvatio njihovu grešku i uklonio reklamu, ona nikada nije trebalo da bude napravljena“, rekla je ona za BBC.
Nulta Tačka/RT