Mađarska zabranjuje pametne telefone u svim državnim školama
Kako sve više škola širom sveta ide ka zabrani pametnih telefona koji izazivaju zavisnost i ometaju rad u školama, Mađarska se pridružuje tom trendu, a zabrana širom zemlje stupa na snagu u septembru.
Mađarska ide stopama brojnih zemalja, uključujući Englesku, Francusku, Austriju, Švedsku, Finsku, Grčku i Holandiju, koje su sve uvele zabrane u relativno kratkom vremenskom periodu — većina u poslednjih godinu dana.
U intervjuu za mađarski list Magiar Nemzet, rektor Učiteljskog fakulteta Nemeskurti Ištvan na Nacionalnom univerzitetu za javne službe (NKE) Mihali Nanai, izjavio je da je zabrana izuzetno dobrodošla i da će se školski rad, učenje i društvena atmosfera u školama dramatično poboljšati.
Naveo je nekoliko problema sa pametnim telefonima u školi, uključujući učenike koji snimaju neželjene video snimke u učionicama; učenici koji koriste pametne telefone za digitalno maltretiranje; i u mnogim slučajevima, učenici jednostavno gledaju u svoje telefone, gledaju video zapise ili izazivaju smetnje u nastavi sa uređajima. U mnogim slučajevima, neki učenici opsesivno gledaju u svoje telefone ispod stola — ne mogu da prekinu vezu i da se zapravo fokusiraju na zadatke.
Jedan od najvećih faktora za Nanaia je društvena isključenost uzrokovana uređajima, problem za koji se nada da će zabrana pomoći da se reši.
Bil Gejts otvara fabriku mRNA vakcina protiv majmunskih boginja u Africi https://t.co/Sj4yndQ5RG
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 29, 2024
„Mislim da je najvažniji element ograničenja u zajednici, tako da učenici ne gledaju video snimke tokom pauze, već da provode vreme jedni sa drugima, čak i u školskom dvorištu“, rekao je on. „Možemo biti uvereni da će škole sprovesti novu regulativu u praksi na realan način.
Nova anketa Instituta Sent Ištvan pokazala je da se 85 odsto Mađara slaže sa zabranom, što znači da i roditelji počinju da shvataju opasnost koju predstavljaju uređaji. U nekim slučajevima, uređaji će biti dostupni ako za njih postoji posebna akademska svrha, ali Nanaj je rekao da je zabrana prilika da se proceni da li su digitalni uređaji uopšte neophodni.
„Ograničenje je takođe dobra prilika da razmotrimo da li je digitalni uređaj zaista neophodan za naše lekcije ili se isti materijal može predavati analognim metodama“, rekao je on.
Školama će biti dozvoljeno da sprovode sopstvene politike u pogledu kažnjavanja, što će im omogućiti visok stepen autonomije u tome kako da se nose sa posledicama ako učenici ne poštuju zabranu.
U mnogim slučajevima, nastavnici mogu da prikupljaju telefone, što je politika koja već postoji u brojnim školama.
Mnogo je škola, posebno osnovnih, u kojima se dugo prikupljaju mobilni telefoni bez ikakvog zvaničnog zakonskog okvira.
„Školski odbori najbolje znaju svoje prilike, a ako je potrebna dodatna infrastruktura, nadležni treba da im pomognu. Sledeći period će takođe biti probni period kada će videti koje poteškoće i neočekivane situacije mogu nastati i moraće da prilagode svoja pravila u skladu sa tim, tako da će očigledno biti period učenja i adaptacije“, rekao je on.
Nulta Tačka/mediji