Mask postavlja ultimatum osoblju Tvitera: posvetite se u potpunosti poslu ili letite
SAN FRANCISKO — Ilon Mask je u sredu ujutro postavio ultimatum zaposlenima na Tviteru: posvetite se novom Tviteru u potpunosti ili napustite kompaniju uz otpremninu.
Zaposlenima je rečeno da moraju da potpišu obećanje da će ostati u kompaniji. „Ako ste sigurni da želite da budete deo novog Tvitera, kliknite DA na linku ispod“, stoji u e-poruci svom osoblju, koja je povezana sa onlajn formularom.
Ko nije potpisao formular do 17 časova po istočnom vremenu u četvrtak, rečeno je da će dobiti tromesečnu otpremninu, navodi se u poruci.
U ponoćnoj e-poruci, koju je dobio Vašington post, Mask je rekao da će Tviter „da bude izuzetno hardkor“ ubuduće. „Ovo će značiti da radite mnogo i prekovremeno sa visokim intenzitetom“, rekao je on. „Samo izuzetan učinak će predstavljati prolaznu ocenu“.
Očekuje se da će e-poruka o obećanju, uparena sa novom politikom koja nalaže povratak u kancelariju, dovesti do još većeg osipanja kompanije čije je osoblje Mask već prepolovio. Mask je rekao da će Tviter u budućnosti biti operacija koju će voditi inženjeri – i dok će oblasti dizajna i upravljanja proizvodima i dalje biti važne, rekao je, „oni koji pišu odličan kod će činiti većinu našeg tima i imaće najveći napredak”.
To se dešava istovremeno kada Mask kaže da nudi Tviterov Blue Verified, njegov prvi veliki proizvod od kada je postao Tviterov vlasnik i izvršni direktor, dok kompanija rešava probleme sa ovom funkcijom nakon neuspešnog uvođenja.
Pre nedelju dana, Tviter je debitovao sa proizvodom, koji korisnicima daje plavu verifikovanu oznaku pored njihovog imena uz naknadu od 7,99 dolara mesečno, i obećava da će smanjiti broj oglasa koje vide za polovinu, kao i da će njihovim objavama dati dodatnu vidljivost. Do petka, ova opcija je nestala usred niza lažnih naloga u kojima se imitiraju svi, od predsednika Bajdena do košarkaške zvezde Lebrona Džejmsa.
Prijave su pauzirane u četvrtak uveče i usluga se neće „ponovo pokrenuti“ do 29. novembra „kako bi se uverili da je sve stabilno“, objavio je Mask putem tvita kasno u utorak.
Ali unutar Tvitera, osoblje je koristilo dodatne dve nedelje da sprovede „obdukciju“ prilikom lansiranja, pokušavajući da razume zašto su imitacije izmakle kontroli, kaže osoba koja je upoznata sa internim diskusijama koja je govorila pod uslovom anonimnosti iz straha od odmazde.
Punting relaunch of Blue Verified to November 29th to make sure that it is rock solid
— Elon Musk (@elonmusk) November 15, 2022
Lansiranje – i njegovo nazadovanje – bilo je kulminacija burnih nekoliko nedelja vlasništva za Maska, koji je kupio kompaniju za 44 milijarde dolara krajem prošlog meseca. Ljudi koji su upoznati sa materijom koji su govorili pod uslovom anonimnosti da bi opisali interna pitanja, kao i interni i eksterno prikupljeni podaci koje je pregledao The Post, pokazali su da nova usluga nije uspela da stekne mnogo pažnje tokom svog kratkog perioda – zaokret prema samo nekoliko niša zajednice i ugrožavanje ključnih prihoda od oglašavanja na Tviteru.
Napredni korisnici će se najverovatnije pretplatiti, ali oni su takođe primarna baza za oglašavanje kompanije – ključni pokretač prihoda. Tviter bi morao da naplaćuje 44 dolara mesečno da nadoknadi vrednost oglašavanja koju generiše vrhunski segment iskusnih korisnika u SAD ako se oslanja samo na pretplate, navodi se u internom dokumentu koji je pregledao The Post. Što je korisnik aktivniji, to bi trebalo da bude veća cena pretplate, prema dokumentima — koji upozoravaju na oportunitetni trošak smanjenja oglasa i visoke cene pretplate potrebne ako bi Tviter nadoknadio prihode koji su ostvareni reklamama.