Ne piše im se dobro – Koji proizvođači automobila će preživeti Apokalipsu zvanu „Električno vozilo“
Nekada unosno evropsko tržište automobila pretvorilo se u potpunu katastrofu nakon što su brojni brendovi, uključujući Folksvagen , Mercedes, Aston Martin, BMW i Stellantis , upozorili na ozbiljan pad prodaje Električnih Vozila (EV) dok Kina sa svojom proizvodnjom jede guta sve pred sobom.
Pružajući više uvida u krizu, Stiven Fogel iz Autobloga napisao je belešku sa komentarima o svakom automobilskom brendu i svojim razmišljanjima o tome da li će proizvođači automobila uopšte preživeti ‘EV Apokaplisu’.
„Put do elektrifikacije je veoma težak, kako za stare proizvođače automobila, tako i za startapove EV. Nedavni pad potražnje za električnim vozilima je izvršio dodatni pritisak na proizvođače koji su dali sve na EV rekao je Fogel.
On je primetio: „Projektujući u budućnost, kompanije koje još nemaju električna vozila koje potrošači žele da kupe verovatno neće uspeti.
Evo liste:
Tesla , najuspešniji EV startup, ima prednost od decenije i više, što su iskoristili da preskoče svoju zaostalu konkurenciju, neopterećeni tradicionalnim načinom rada. Sa međunarodnom proizvodnom bazom, naprednom elektronskom arhitekturom zasnovanom na softveru i direktnom prodajom potrošačima, Tesla je krenuo sopstvenim tragom i stvorio obim proizvodnje potreban za uspeh.
Ford : Dok je Mustang Mach-e kredibilan proizvod, proizvodnja F-150 Lightning će uskoro biti ugašena do sledeće godine. Njegov SUV je odložen, a Fordov „skankvorks“ niskobudžetni EV još nije otkriven. Izgleda da se Fordu ne piše dobro.
Linkoln : U ovom trenutku nema Lincoln EV-a.
Chrisler : Sa jednim hibridnim minivanom i ničim drugim u liniji, Chrisler ne ide nikuda brzo.
Alfa Romeo & Fiat : Nisu mogli da stignu ovde kao ICE brendovi, kako će električna vozila pomoći?
Maserati : Prodaja je znatno opala, a šef je upravo dobio otkaz. Maser ima velike probleme koje EV neće rešiti.
Toyota : Bez obzira na liderstvo u hibridima, kompanija tek treba da proizvede poželjan EV. Mogu li se na vreme sabrati?
Lekus : Gde je liderstvo ovog brenda u oblasti luksuznih električnih vozila?
Nissan : Probušili su prednost nakon što je Leaf izašao, a Ariia je daleko od ubedljive.
Infiniti : Nema električnih vozila. Prodaja je značajno pala u poslednja tri kvartala. Ko ih uopšte kupuje?
Mazda : MKS-30 je bio automobil koji je bio usklađen. Gde je Mazda EV koja je dobra kao njihova ICE vozila?
Subaru : Biće potrebno više od tako-takog Tojotinog EV-a da se dopadne Subaruovim fanovima.
Jaguar : Njihov plan da postanu samo EV, niske proizvodnje, vrhunski brend je izuzetno rizičan.
Land Rover : Još ništa.
Mercedes-Benz : Benzova prodaja električnih vozila je nedavno opala za 30%, zahvaljujući kineskoj konkurenciji i visokim troškovima proizvodnje u Nemačkoj. Trenutni pristup ne funkcioniše.
Folksvagen : WW tek treba da proizvede bilo koji poželjan, EV po razumnoj ceni, koji bi na kraju mogao biti razvijen u Kini nakon zatvaranja nemačkih fabrika. Ne izgleda dobro.
Audi : Kako ide WW, tako ide i Audiju, Upravo je najavio zatvaranje svoje fabrike električnih vozila u Belgiji.
Porsche : Oni funkcionišu all in sa EV Macan, Bokster i Caiman. Hoće li entuzijasti ugristi? Hoće li ih kineski Hiper-EV sniziti po ceni?
U SAD, istorijska pobeda novoizabranog predsednika Donalda Trampa nad potpredsednicom Kamalom Haris verovatno će rezultirati novom promenom politike koja će smanjiti ili eliminisati standarde emisije izduvnih gasova vozila pod Agencijom za zaštitu životne sredine.
Promena administracije mogla bi da obezbedi starim proizvođačima automobila koji se fokusiraju na vozila na benzinski pogon mnogo duže vreme rada umesto da guraju kompanije poput Forda i GM-a u „potpuno električne budućnosti“ do sredine 2030-ih.
Teslin Elon Musk je u julu primetio: „Uklonite subvencije. To će samo pomoći Tesli. Takođe, uklonite subvencije iz svih industrija!“