NESTAŠICA ČIPOVA ZA AUTOMOBILE NEĆE TRAJATI SAMO OVE ILI 2022. GODINE! KRIZA SE NASTAVLJA I 2023.
Nedostatak čipova koji remeti globalnu proizvodnju automobila mogao bi se nastaviti do 2022, pa čak i 2023. godine, rekao je jedan od vodećih nemačkih proizvođača automobilske industrije.
Kovid je bio stres test za industriju koja je trebala temeljan pregled svojih lanaca snabdevanja, rekao je predsednik „Dajmlera“ Ola Kalenijus.
Isporuke poluvodničkih čipova nisu uspele zadovoljiti potražnju u širokom spektru industrija. To uključuje proizvodnju automobila koja je omogućila brzi oporavak od pandemije, prenosi Blic biznis.
DISNEY ZAUSTAVLJA USLOVLJAVANJE ZAPOSLENIH DA SE VAKCINIŠU, ZAHVALJUJUĆI ZAKONU KOJI JE DONEO DeSANTIS
https://t.co/3rgy6oEL1m— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) November 21, 2021
„Nedostaci su uzrokovali zatvaranje u Maleziji i mogli bi značajno uticati na proizvodnju i prodaju u trećem tromesečju“, rekao je za Kalenijus, koji je i šef „Mercedes-benca“.
To je značilo da bi nestašica mogla potrajati do 2023. godine, ali se Kalenijus nada da će to biti na nivou ozbiljnosti koji su doživeli poslednjih nekoliko meseci.
Kalenijus je rekao da je kovid bio stres-test i „prometna gužva“ za automobilsku industriju. Proći će, dodao je, neko vreme dok se sve ne pokrene.
„Naučićemo iz ovog stresnog testa i još dublje da razmotrimo sve nivoe lanca distribucije kako bismo sistem učinili robusnijim“, rekao je Kalenijus.
Harald Kroeger, član uprave „Boša“ – jednog od najvećih svetskih dobavljača delova i sistema, rekao je da je glavni razlog smanjenja ponude na tržištu automobila taj što je potražnja dramatično porasla, što je, prema njegovim rečima, dobra vest za industriju.
„Pre samo godinu bili smo u mračnom dobu virusa korona, prodaja je pala i niko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno žurimo da pokušamo da ispunimo taj zaahtev“, rekao je.