Novi profesor na Harvardu biće ČetBot – Prosvetari širom sveta uskoro ostaju bez posla
Univerzitet podstiče studente da koriste veštačku inteligenciju kao svakodnevnu pomoć u učenju. Harvard prihvata generativnu veštačku inteligenciju u učionici, usvajajući je kao zvanični alat za učenje za svoj glavni predmet, Uvod u programiranje.
Počevši od ove jeseni, studenti upisani na studije računarstva na predmetu Uvod u računarstvo biće podstaknuti da koriste veštačku inteligenciju, kako bi im pomogla da otklone greške u kodiranju, da im daje povratne informacije o načinu rada i da im odgovara na pojedinačna pitanja o greškama i nepoznatim linijama kôda.
„Nadamo se da ćemo pomoću veštačke inteligencije uspeti da odnos nastavnika (prema) učeniku bude 1:1 za svakog studenta na predmetu Uvod u programiranje, tako što ćemo im obezbediti softverske alate koji, 24/7, mogu da podrže njihovo učenje tempom i načinom koji im individualno odgovara“, kaže profesor Dejvid DŽ. Malan.
Ovo je nagli zaokret u odnosu na prošlu školsku godinu kada Harvard nije imao regulisanu upotrebu veštačke inteligencije na kraju jesenjeg semestra.
Međutim, studenti neće koristiti ČetGPT ili GitHab Kopilot, koji su popularni među programerima. Profesor Malan kaže da su ti alati „trenutno previše korisni“. Umesto toga, Harvard je razvio sopstveni veliki jezički model, Ce-Es50 bot (CS50 bot) koji će biti „sličan po duhu“, ali će se fokusirati na „vođenje učenika ka odgovoru, a ne da im daje gotove“.
MARIO ZNA JE NAJAVIO! PROSVETARI OSTAJU BEZ POSLA ZBOG VEŠTAČKE INTELIGENCIJE
View this post on Instagram
Ce-Es50 će takođe biti dostupan studentima koji nisu sa Harvarda. „Čak i ako niste student na Harvardu, dobrodošli ste da preuzmete ovaj kurs besplatno i prođete kroz 11 nedelja kursa“, stoji na sajtu Harvarda. Nastavnici u drugim institucijama takođe mogu licencirati materijal za sopstvene kurseve.
„Jasno ćemo staviti do znanja studentima da uvek treba kritički da prihvataju informacije kao ulazne podatke, bilo od ljudi ili softvera“, kaže prof. Malan. „Ali alati će postajati sve bolji samo kroz povratne informacije od studenata i nastavnika. Tako da će i oni biti u velikoj meri deo ovog procesa.“