NOVI VID CENZURE! YouTube će preventivno cenzurisati nove dezinformacije
YouTube, dominantna svetska platforma za deljenje videa, već je uklonio preko milion video snimaka zbog kršenja svojih strogih i kontroverznih pravila o „dezinformacijama“. Ali u novoj najavi, tehnološki gigant je otkrio da će postati još stroži i preventivno potiskivati „nove dezinformacije“ pre nego što budu imali priliku da steknu uticaj.
YouTube-ov direktor Nil Mohan opisao je kako će platforma za deljenje videa početi da „hvata nove dezinformacije pre nego što postanu viralne“ u postu na blogu. Proces će uključivati kontinuiranu obuku YouTube-ovih sistema za mašinsko učenje sa „još ciljanijom mešavinom klasifikatora, ključnih reči na dodatnim jezicima i informacijama regionalnih analitičara“ kako bi se identifikovali „narativi“ koje YouTube-ov glavni klasifikator ne uhvati.
Mohan je dodao: „Vremenom ćemo postati brži i precizniji u hvatanju ovih viralnih pogrešnih narativa”.
Kada YouTube uhvati ono što naziva „viralnim narativima dezinformacija“, to će smanjiti doseg nekih video snimaka i gurnuti gledaoce ka „autoritativnim“ video snimcima (video snimci brendova, mejnstrim medijskih kuća i zdravstvenih vlasti koje je YouTube smatrao autoritativnim) u pretrage i preporuke.
Za teme za koje ne postoji merodavan sadržaj, YouTube razmišlja o korišćenju panela sa vestima (koji usmeravaju gledaoce na tekstualne članke za glavne događaje), polja za „proveru činjenica“ (koja usmeravaju gledaoce na sadržaj proveravača činjenica) i nove tipove oznaka koji dodaju „odricanje od odgovornosti koje upozorava gledaoce da nedostaje informacija visokog kvaliteta“.
Međutim, YouTube tek treba da finalizira kako će ove oznake funkcionisati jer bi „pojavljivanje oznaka moglo nenamerno staviti reflektor na temu koja inače ne bi postala popularna“.
ŠTA JE OVO?! Rts na svom drugom kanalu emitovao film SLAVA SATANI i to u prajm tajmu
Mohan je opravdao ove nove mere cenzure tvrdnjom da „što su pogrešne informacije svežije, to imamo manje primera da obučimo naše sisteme“ i primetio je da novi narativi često „brzo iskrsnu i steknu preglede“. Dodao je: „Narativi mogu kliziti s jedne teme na drugu — na primer, neki opšti sadržaji o zdravlju mogu dovesti do neodlučnosti u vezi sa vakcinom”.
Jutjub proaktivno cilja na dezinformacije koje se pojavljuju najmanje od 2020. preko svog „Inteligence Desk-a“. Inicijativa Intelligence Desk pokrenuta je 2018. kako bi proaktivno kontrolisala „neprikladan ili uvredljiv sadržaj“, a u intervjuu iz 2020. Mohan je otkrio da se takođe koristi za gledanje „preko horizonta“ i „ostajanje ispred“ novih sadržaja „zavere“ i dezinformacija pre nego što „postane izazov“ na YouTube-u.
NAJNOVIJI VIDEO IZ BUNKERA! MARIO ZNA I ANA DRAGOVIĆ