OPET TA 2030. GODINA! Do 2030. letećemo potpuno električnim bezemisionim putničkim avionima!
Švedska je postavila ambiciozne klimatske ciljeve za svoju vazduhoplovnu industriju, obavezavši se da će sve domaće letove do 2030. godine obavljati bez fosilnih goriva, a sve letove koji odlaze iz zemlje funkcionisaće bez fosilnih goriva do 2045. godine.
Tim inženjera iz Heart Aerospace-a radi na tome da osigura budućnost letenja bez potrebe za fosilnim gorivima i bez emisija štetnih gasova.
Njihov trenutni projekat je avion sa 30.putnika nazvan ES-30, koji je dizajniran da ima domet od 200 kilometara uz stoprocentno baterijsko napajanje.
Hibridni turbo-generator, koji se pokreće uz pomoc održivog avio-goriva, mogao bi udvostručiti taj domet na 400 km.
„Ako želite da uporedite električne avione sa konvencionalnim avionima, onda još nismo dostigli taj nivo“, kaže Anders Forslund, izvršni direktor Heart Aerospace-a.
„Ali ono što možemo da ponudimo je niska buka, nula emisija, što ove avione čini dobrim ne samo za klimu, već i za vašu lokalnu sredinu, pogotovo naselja koja su locirana blizu aerodroma.
Uprkos tome što još nema radni prototip, kompanija već privlači interesovanje poput United Airlines-a i Mesa Air Group-a, koji su naručili 200 aviona.
Air Canada je takođe naručila 30. aviona i uložila 5 miliona dolara (5 miliona evra) u kompaniju.
Ova Švedska kompanija napravila je potpuno električni „leteći automobil“ za koji tvrdi kako ga svako može upotrebljavati.
Sa svojom obnovljivom električnom energijom, kratkim razdaljinama letova i održivim ili „green“ načinom razmišljanja, šefovi avijacije u Skandinaviji veruju da bi ekološki let trebalo prvo da poleti u ovom regionu.
Elektro-budućnost
Priča o električnim avionima potpuno podseća na priču o elektrčnim automobilima. Ako na momenat stavimo po strani glavni faktor proizvodnje ove vrste tehnologija a to su klimatske promene navodno uzrokovanje ljudima, tehnologija sama po sebi nije loša.
Međutim, ovi avioni ne mogu prevoziti veliki broj putnika, niti su u stanju da obavljaju međukontinentalne letove, što automatski znači ograničenje kretanja, i fokus na regionalne letove, što navodi da ne bismo trebali prigrliti elektro-avione dokle god ne mogu potpuno, na svaki način zameniti današnje letelice sa pogonom na fosilna goriva.